Inrichting algemeen Grol archief een feit

04-06-2015

De voorlopige inrichting van het nieuwe algemeen Grolarchief is een feit.
Door de hoofdrolspelers (vrijwilligers) in deze, te weten Jan en Hannie Schut, alsmede voormalig voorzitter Theo Huijskes zijn de drie nieuwe archiefkasten in de nieuwbouw op het sportpark Den Elshof helemaal geïnstalleerd en ingericht.

Het resultaat mag er zijn: meer dan 100 archiefdozen en bijna 400 dossiers.
Ten behoeve van het totale archief is tevens een algemene inventarisatie gemaakt (zowel op papier als digitaal), zodat alle gearchiveerde verenigingszaken zeer snel (terug) te vinden zijn. Het totaal ziet er dientengevolge bijzonder professioneel uit.
Natuurlijk moeten er nog meerdere zaken goed worden geregeld c.q. afgesproken, zoals de archivering van nog niet aangedragen zaken en de aanlevering voor de verdere archivering van nieuwe zaken. Maar tot op heden mogen wij met ons allen blij en trots zijn op deze belangrijke aanvulling binnen het voetbalbedrijf s.v. Grol.
Sleutels van de drie archiefkasten zijn alleen in het bezit van Theo Huijskes, Jan Schut en verenigingssecretaris Tonnie Zieverink. Archiefstukken (dossiers e.d.) mogen niet mee naar huis of elders worden genomen, maar alleen ter plaatse worden ingezien.