Geslaagde afsluiting van het seizoen Jeugd

10-06-2015

Op zaterdagochtend 6 juni 2015 heeft de jeugd het seizoen afgesloten met allerlei activiteiten, kregen zo’n 400 jeugdspelers een broodje knakworst, werd de C4 uitgeroepen als team van het jaar en wist Rutger van Schijndel de penaltybokaal in de wacht te slepen. De hele ochtend verliep zoals het weer: prachtig!

Rond 08.30 uur gaat de wekker. Snel even ontbijten en op naar het Grolveld! Terwijl de wolken plaats maken voor een lekker voorjaarszonnetje, fietsen zo’n 400 jeugdspelers van de Grol naar het voetbalveld om het seizoen met z’n allen goed af te sluiten.

De commissie nevenactiviteiten heeft voor de verschillende leeftijdsklassen een activiteit georganiseerd. De F-pups en de jongens van het G-team gaan naar speeltuin Geetelinkshook in Beltum en vermaken zich daar prima op alle klimtoestellen, glijbanen en schommels. De F-jeugd moet echter nog flink aan de bak, want zij spelen de finales van de Albert Heijn F-competitie! Technische hoogstandjes wisselen elkaar af met serieuze duels. Daar waar het ene duel al snel beslist lijkt te zijn, is een andere finale enorm spannend! Uiteindelijk wint de Graafschap in de poule van F5 tot en met F9 en Barcelona in de poule van F1 tot en met F4. Tjeerd Straub is door de leiders gekozen als meest opvallende speler van het toernooi en Niké Reinders als meest opvallende keeper van het toernooi.

Barcelona winnaar in poule F1 - F4.

De Graafschap winnaar in poule F5 - F9.

Voor de E-jeugd is er ook een voetbaltoernooi op touw gezet. Ondanks dat hier minder op het spel staat dan bij de F-jeugd, voetballen de jongens ook hier alsof hun leven er vanaf hangt! Aan het einde krijgen zij net als de F-jeugd een lekkere zak snoep van Albert Heijn. De D-jeugd heeft zaterdagochtend een bezoekje gebracht aan Marveld Recreatie. Zij konden zelf kiezen wat ze gingen doen. Bowlen, lasergamen in de tennishal of toch lekker genieten van het mooie weer tijdens een kanotocht. De jongens en meiden van de C en B-jeugd konden sowieso genieten van het mooie weer, aangezien zij de Grolse binnenstad onveilig gingen maken met Operation Freddy van De Spel Company. Met een tablet in de hand liepen zij kris kras door Grolle op zoek naar opdrachten. Alles moest worden vastgelegd met camera en werd ter beoordeling naar de wedstrijdleiding gestuurd. Zo kwamen er foto’s voorbij van een hele rij mensen die aan het roeien waren op de markt, een polonaise door de supermarkt en werd de bekende scène van de Titanic nagespeeld op het bordes van het gemeentehuis.

B en C jeugd in Groenlo aan de start van Operation Freddy.

Rond 12.30 uur was het tijd voor een lunch. Zo’n 400 jeugdleden van de Grol werden voorzien van een broodje knakworst en een bekertje ranja. Daarna werd iedereen verzocht om plaats te nemen op de tribune voor de uitreiking van het team van het jaar. Mede vanwege het feit dat het hen als enige jeugdteam van de S.V. Grol is gelukt om kampioen te worden, werd de C4 door de Supportersclub uitgeroepen tot jeugdteam van het jaar!

Grol C4 jeugdteam van het jaar.

De afsluiting van het seizoen werd traditiegetrouw afgesloten met de Penaltybokaal van de Supportersclub. Na een zinderende penaltyserie met de winnaars van alle leeftijdsklassen, wist Rutger van Schijndel de meeste strafschoppen te benutten. De einduitslag van de Penaltybokaal is als volgt:

Rutger van Schijndel

Mats Rots

Tom Lagas

Teun Gelink

Twan Oostendorp

Bente Geelink

Jorik Schuurmans

De deelnemers aan de penaltybokaal met winnaar Rutger van Schijndel.