In Memoriam Max de Vries sr.

28-07-2015

De s.v. Grol verliest opnieuw een echte voetballiefhebber.

Met een dikke traan en een zachte glimlach moeten wij afscheid nemen van MAX de VRIES sr.

Hij overleed op 27 juli 2015 op de leeftijd van 80 jaar na een betrekkelijk korte tijd van een afnemende gezondheid.

Max heeft als actieve voetballer zowel bij Longa ’30 als de s.v. Grol gespeeld.  Daarna begon een indrukwekkende periode in het jeugdvoetbal. Hij was een echte kenner. Hij herkende talent in een vroeg stadium en was een waardevolle scout voor de K.N.V.B. en zijn eigen s.v. Grol. Hij was de hele zaterdag langs het veld te vinden. Hij had een eigen inzicht in voetbaltalent maar drong die nooit op. Maar als Max aangaf “dat wordt een goede” dan kon je dat toch beter even noteren.

Als lid van het jeugdbestuur stuurde hij mee in de jeugdopleiding bij de s.v. Grol. Daarnaast was hij lange tijd een zeer betrokken jeugdleider. Hij had alles voor de jeugd over. Hij was duidelijk en rechtvaardig. Met oog voor de mens achter een voetballer, een trainer of scheidsrechter. Hij overbrugde met zijn humor het leeftijdsverschil tussen hem en de jonge spelers. Hij hield van een geintje, hield graag af en toe iemand voor de gek. Zelf kon hij daar ook goed tegen, sportief als hij was. Maar de wil om te winnen moest er wel altijd zijn, want “Een De Vries kan niet tegen verlies” .

Voor al zijn inzet voor de jeugd werd Max benoemd tot Lid van Verdienste van de s.v. Grol. Daarna bleef zijn betrokkenheid bij de s.v. Grol even groot.  Als het maar even kon, was hij ook door de week op het sportpark te vinden. Hij nam graag deel aan de sociale verenigingsactiviteiten.

In 2009 ontving Max de gouden Grolspeld voor zijn 50-jarig lidmaatschap.  Meer dan 55 jaar hebben we als s.v. Grol van deze sympathieke en deskundige opleider en analyticus mogen genieten. Dat we hem vanaf nu moeten missen doet dan extra pijn. Moge hij rusten in vrede.

Wij wensen zijn kinderen en kleinkinderen veel sterkte in de komende tijd.

Namens het hoofdbestuur en de leden van de s.v. Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.