De grote FC Twente Jubileum Crisis Revue

21-11-2015

Het lied van De Grote FC Twente Revue is kloar, het ‘viern, vergetn en verdan goan’ kan beginnen.

Júist nu FC Twente tijdens het vijftigjarig bestaan hoofd en knip niet vrij heeft voor een verbroederend feest, komt er een sympathieke actie vanuit een drietal fans: de bekende seizoenkaart houdende theatermakers Thijs Kemperink, André Manuel en Laurens ten Den maken een hartverwarmende komische revue: De Grote FC Twente Jubileum Crisis Revue. Met passie en plakband! Supportershart, theaterziel en dr’an met de lippe komen samen!

En om te zorgen dat de mannen met beide benen op de grond blijven heeft zich nog een seizoenkaarthouder gemeld: Helligen Hendrik. Een nuchtere theatermaker die de drie tot de orde gaat roepen als hem dat goeddunkt. En ook als hem dat niét goeddunkt.

Eddy, Sander, Jeroen & Kick

Een revue met een eigen lied en ongekende zangprestaties van Jeroen Heubach, Eddy Achterberg, Kick van der Vall en Sander Boschker. "Hoge noten zijn toch moeilijker dan hoge ballen", aldus Sander. Eddy: "Mooi man. Met dit soort teamspirit wonnen we vroeger de lastige wedstrijden".

Fans door dik en dun

En deze ‘teamspirit’, deze verbondenheid is het DNA van de Twentefan. Samen feest vieren, omdat er iets te feesten valt. Ondanks de ‘duistere tijden’. We zullen eens laten zien wie we zijn, in goede en in slechte tijden. Samen ‘zoer kiekn’, samen lachen. Met worst, kaas en borrel. Wat wo’j nog meer?!

"Hoe ken je nou feest viere man, as het met jullie cluppie soo slech gaat?"

"O, vin iej dat apart joa? … Wij niet."

Samen humor, troost en passie beleven in een vrolijk variété vol zinnige en onzinnige herinneringen. Een onnavolgbaar overzicht van 50 jaar clubhistorie. Hilarisch en roerend. Met hoogte en andere punten, fictie en feitjes, weetjes en had-ik-niet-hoeven-te-weetjes. De grapkunstenaars zullen niet alleen herkenbare situaties komisch voor het voetlicht brengen, ook zullen ze diep in de geschiedenis van de club duiken. Voor, tijdens en na de voorstelling worden markante historische beelden geprojecteerd, oud-spelers treden weer op en regionale sterren maken opnieuw hun opwachting.

Als er vijftig jaar geleden geen fusie was geweest tussen Enschedese Boys en Sportclub Enschede had FC Twente nooit bestaan. FC Twente is een club met een spetterend verleden en veelbelovende toekomst, een club met fans die willen ‘viern, vergetn en verdan goan!’

Bij een revue hoort een lied!

Cabaretiers, voetballers & bekenden zingen het lied ' Wiej Bunt De Club' op het refrein van 'We are the world' . Dit lied, opgenomen in de studio van de Maarten de Groot (die tijdens de Crisis Revue samen met zijn hond Joop het gehele Showorkest vormt), wordt de magneet van De Grote FC Twente Crisis Revue. Een feestlied met passie en zelfspot dat hopelijk appelleert aan het gevoel om er met z’n allen een machtig mooi feest van te maken.

De club kan het zelf op dit moment niet. Wij allen wel. Wij zijn Twente. Ofniedan!

Kaartjes kosten 25 euro, inclusief twee consumpties en typisch Twentse tapas;-)

Bestellen via kassa Wilminktheater 053 – 485 85 00, of online via www.fctwenterevue.nl

Voor meer informatie over deze De grote FC Twente Jubileum Crisis Revue kunt u bellen met Gerard Cornelisse, tel. 0653694443