Grol D1 bekert verder naar bloedstollend eind ten koste van Ruurlo D1.

23-12-2015

Op een regenachtige woensdag 17 december stond het beker duel tegen VV Ruurlo D1 op het programma. Vooraf waren onze scouts al wezen kijken en wisten ons te vertellen dat het een gevaarlijke counterploeg is die graag de lange bal speelt op de spitsen om zo te kunnen scoren.  Han moest werken, Nick zat in Amsterdam vanwege studie en Martiz moest trainen daardoor werd te Technische staf aangevuld door Max de Vries jr. de trainer van C1 die deze wedstrijd ging vlaggen. Helaas moesten we Bjorn ook thuis laten deze avond vanwege een griepje.

17:45 verzamelden we op het Sportpark “Den Elshof” voor de bespreking en gingen we in de auto naar Ruurlo.

De opstelling is als volgt:
Tim
Derk, Kjell, Sophie, Thiemo
Mark, Simon, Tiem
Siem, Paul, Jordy
Wissels: Cas en Berend.

De wedstrijd begint. Als snel was duidelijk dat wij het spel maakten de eerste helft en dat Ruurlo loerde op een counter. We bouwden goed op van achteruit en er werd goed gebruik gemaakt van de breedte van het veld. Siem en Jordy hielden het veld goed breed waardoor er ruimte ontstond voor Mark en Tiem die daardoor binnendoor konden komen om de actie te maken. Wat uitstekend ging in de eerste helft is dat er steeds werd geopend van de ene naar de andere kant. Simon of Sophie kregen de bal en openden meteen naar de kant waar de ruimte lag. Jordy en Siem konden hierdoor veel acties maken en onze spits Paul bedienen met voorzetten. Ruurlo kwam er ook een aantal keren gevaarlijk uit waardoor er kleine kansjes ontstonden. Thiemo en Derk stonden hun mannetje tegen de snelle buitenspelers en Kjell hield de spits goed in de gaten. 10 minuten voor tijd kreeg Ruurlo een vrije trap rond ons strafschopgebied. De bal werd voorgezet en ingekopt, Tim kon nog goed redding brengen maar helaas stond er bij de 2e paal een speler van Ruurlo vrij de bal inschieten. 1-0 voor Ruurlo. Er werden door ons nog veel kansen gecreerd. Met name Jordy, Paul, Mark, Tiem en Siem kwamen dicht in de buurt van een doelpunt maar de paal, lat of de keeper stond in de weg. Met deze stand gingen we ook rusten.

In de rust werd er door Max en Mark verteld dat we rustig moesten blijven door voetballen want de kansen die komen vanzelf weer. We hebben immers in alle wedstrijden dit seizoen nog gescoord. Ook moesten we ons niet gek laten maken door het publiek van Ruurlo dat nogal duidelijk aanwezig is deze wedstrijd. Derk en Siem worden gewisseld en Cas en Berend komen de 2e helft er in.

De 2e helft was het eerste kwartier hetzelfde spelbeeld. Grol die het spel maakte en Ruurlo die loere op de counter via de snelle buitenspelers. Al  snel kwamen we op 1-1. Jordy die een goede actie maakt en Mark die de bal overtuigend binnenschiet! Naar mate de 2e helft vorderde kreeg Ruurlo ook een aantal opgelegde kansen maar Tim stond uitstekend te keepen deze wedstrijd en hield ons heel goed in de wedstrijd. Even later was het dan toch raak voor VV Ruurlo de bal werd ingespeeld op 1 van de aanvallers, in eerste instantie kon het schot nog geblokkeerd worden maar daarna was het toch 1 van de aanvallers van Ruurlo die de 2-1 op het score bord zette. Grol voerde nog 2 wissels door: Siem verving Mark die na zijn blessure weer prima heeft gespeeld en Derk verving Thiemo die ook weer een sterke wedstrijd speelde. Het laatste kwartier werd er alles op alles gezet om de gelijk maker te scoren om zo penalty’s eruit te slepen of om er als nog met de overwinning in de regulier speeltijd er vandoor te gaan. Tiem zette samen met Jordy aan de linkerkant de aanval op, Jordy omspeelde een aantal verdedigers en met “buitenkantje rechts” schoof hij de bal in de verre hoek. 2-2!!!! Er waren nog 10 minuten te spelen. Het was voor beide teams de bal naar voren pompen om zo nog kansen te creeren en verder was het vooral tegenhouden. De scheidsrechter blies af voor het eind signaal van de reguliere speeltijd en dat betekende penalty’s.

De lijstjes werden bij de trainers naar voren gehaald en er werd overlegd met de spelers wie de penalty’s wilden nemen. Mark, Jordy en Cas waren de eerste 3 die de hand opstaken en zeiden dat ze hem wilden nemen. Na veel zenuwen en 5 minuten laten besloten Paul en Simon ook dat zij nummer 4 en 5 willen nemen wat een dappere beslissing is. De aanvoerders werden bij de scheidsrechter geroepen en er werd getost om wie er mag starten met de penaltys. Mark mocht als eerste naar voren lopen en schoot de bal goed binnen. De speler van Ruurlo schoot hem ook binnen. Jordy was aan de beurt…..Doelpunt!!! Met een beetje hulp van de keeper ging deze bal in de rechterhoek en stonden we 2-1 voor. De speler van ruurlo raakte ook weer.  Cas en Paul schoten hun penalty’s ook hartstikke goed binnen. Het staat 4-4 met de penalty reeks en een speler van Ruurlo liep naar de penalty stip en legde de bal neer, nam een aanloop en nam de penalty……Tim pakt deze klemvast in de linkerhoek!!! Dit betekent als Simon zijn penalty raakt gaan we door in de beker. Aan alle kanten wordt hij aangemoedigd en hij legt de bal neer, neemt een aanloop en hij schiet….Raak!!! Grol D1 gaat door in de beker!!! Het feest barst los op het veld en iedereen zit te springen en te dansen op het veld. Nadat de ouders bedankt werden voor hun aanmoedigingen deze wedstrijd gaan we naar de kleedkamer en kwamen de sterke verhalen nog naar voren over deze wedstrijd. En met een fantastisch gevoel gaan we de winterstop in.