E1 wint Winterswijkcup

17-01-2016

Korte Anneliese.
Vandaag stond het traditionele zaalvoetbaltoernooi voor de Winterswijkcup op het programma. Het toernooi werd gespeeld in het multifunctionele binnensport complex bij het GK-college. Zo'n door optimale samenwerking ontstaan complex zou ook bij de nieuwbouw van het Marianum niet misstaan. Maar daar gaan onze toppers verder niet over, want onze toppers willen maar één ding: 'VOETBALLEN'.
Hoewel er allemaal hoofdklassers aantraden, gingen we eigenlijk maar voor één plek naar Wenters: de eerste.
En onze toppers gaan steeds beter om met die druk.

In het eerste potje zag Longa E1 alle hoeken en uithoeken van de prachtige voetbaltempel. Met vlot combinatiespel werden ze overlopen met 5-0.
Daarna kwamen de matadoren van AZSV. De onzen waren niet scherp in de passing en de Aaltensen waren blij dat ze er maar met 1-0 afgingen. De trainingsstaf zette de puntjes nog even op de i en de Grol E1-geest was uit de fles... Trias E1 werd als derde ploeg aan de zegekar van onze toppers gebonden en goed vast ook. Het werd 3-1, maar qua kansen zat er nog meer in het vat.
Daar het eerste E-team van FC Winterswijk ook alle potjes had gewonnen, werden de laatste poule wedstrijd en de finale gecombineerd tot één moeder aller finales. Twee keer 12 minuten moest en zou een winnaar, dé winnaar opleveren.
Onze toppers stonden te popelen om aan te treden en de FC Winterswijk rook kansen... Ook de neus kan je in de steek laten zo bleek,  want de onzen trokken van meet af aan de sprint aan. In hoog tempo en met geweldig combinatiespel werd Winterswijk weggespeeld. Uiteindelijk werd het 4-0, maar er werd ook een loepzuiver record geturft. De Grol E1-toppers raakten namelijk 9 keer de paal en twee keer de lat en die dingetjes zijn veel moeilijker te raken dan die redelijk grote rest van het doel.
Maar goed er kon opnieuw een prijs op ons palmares worden bijgeschreven.

Naast een topteam hebben we daarbinnen topindividuen; het één versterkt het ander en andersom.
Topkeep Tycho is onze bijna onneembare Grolse Veste. Topper Lars is het toonbeeld van wilskracht en een fatastische speler; Jaap Stam komt wel een beetje in de buurt bij Lars.
Bij topper Mats komt niemand in de buurt... En als ze dat wel doen draait Mats ze een rad voor ogen en stuurt ze daarna het bos in.
Dan topper Tyn. Dit watervlugge technisch vernuft speelt als God in Frankrijk weergaloos goed.
En topper Yaluca een samengebalde mix van power, techniek en snelheid; bestaat dat? Ja dat bestaat. Noteer maar vast als rechtsbuiten bij FC Twente. Wel effe vier jaartjes wachten...
Dan onze voetbalstrateeg middenop: topper Jordi. Wil je een voetballetje op je stropdas? Geen probleem, Jordi legt hem er overal en van alle afstanden op.
Oh topper Juul, alias Juulothelli. Technische hoogstandjes waarvan Wiel Koerver nog nooit heeft gezien, legt hij achteloos aan de dag met als pronkstuk: ' het Brummelaartje'.
En last en but zeker niet least, topper Thijmen. Deze grootheid is niet te stoppen door niemand. In zijn acties is hij onnavolgbaar en onvoorspelbaar, maar ook heeft hij steeds meer oog voor zijn mede-toppers, kortom een 'hommesvoetballus completa, waarvoor geen goede Nederlandse vertaling bestaat.
Tot man of the matches werd Tyn uitgeroepen en dat was op geen enkele wijze onverdiend. klasse Tyn!

Grote dank gaat daarbij natuurlijk naar ons eigen TOPlegioen bestaande uit vaders, moeders, opa's, oma's, broertjes, zusjes en overige familieleden. Een meer dan steun in onze rug!!!!

Na de winnaarsceremonie gingen de toppers in de yakuzi en vervolgens met ons eigen toplegioen dineren bij MC Donalds en  de dag was meer dan geslaagd.