Grol F3 kampioen!

20-01-2016

Eindelijk was het dan zover voor de toppers van Grol F3 en konden deze 1e jaars F-pupillen op de ”platte” wagen door Groenlo. Het kampioenschap was eigenlijk al een feit, maar afgelopen zaterdag hebben de spelers het uitbundig gevierd. Ook een dik verdiend kampioenschap gebaseerd op het vertoonde spel dat deze jonge spelers hebben laten zien gedurende de competitie. Het was jammer dat ze de laatste wedstrijd verloren, maar voetballend lieten de jongens zien dat ze veel beter waren dan de tegenstander. Dat je voetballend beter bent wil niet zeggen dat je de wedstrijd zomaar wint. Dat bleek dan ook want de wedstrijd werd op een dramatisch veld en onder slechte omstandigheden gespeeld waarbij de oudere en fysiek sterkere tegenstander in het voordeel was. We kunnen dan ook concluderen dat we het fysiek hebben afgelegd.

Na afloop van de wedstrijd zijn we dan ook gezamenlijk naar Groenlo vertrokken en werden we afgezet bij de familie Meekes. Daar stond een grote trekker met huifkar ,voorzien van een geluidsinstallatie, klaar voor een mooie rondrit door Groenlo. De spelers en begeleiding werden afgezet op het sportpark en vervolgens werden de spelers 1 voor 1 door een lange erehaag onthaald in ons mooie sportcafé. Na de toespraken, de uitreiking van de bekers, shirts en medailles hebben de toppers van F3 de dag afgesloten in het zwembad bij Marveld. Met een grote glimlach, maar moe en voldaan keerden ze aan het eind van de middag huiswaarts. Een dag om nooit te vergeten!

Voor ons als begeleiding komt dit succes niet als een verrassing. Deze groep wil altijd voetballen en beter worden en dat is de basis voor succes. Zelfs als de wedstrijd op zaterdag is afgelopen en ze zich gedoucht hebben pakken de meesten alweer een bal en gaan met enige regelmaat gewoon weer verder op de Marveld Arena. Als je naar huis wilt dan balen ze ook nog eens. Op de maandag en vrijdagavond training willen ze op het einde van de training ook nog gewoon doorgaan. De trainingsopkomst is goed, de instelling zowel op de training als tijdens de wedstrijd is helemaal top en daar hoeven wij nooit achteraan en koppel dit ook nog eens aan het plezier dat ze met elkaar uitstralen en het succes is snel verklaard! Ook voor ons als begeleiding een genot om met deze leuke en hechte groep te mogen werken.

Julien, Jord, Nikki, Thijs, Kas, Rayan, Bram, Willem en Wiebe nogmaals gefeliciteerd.