42e Fancy Fair Vrienden s.v. Grol weer een succes

06-04-2016

Ron Klein Gebbink wint hoofdprijs

Geert Jan Stokkers, voorzitter van de VSVG (Vrienden van de s.v. Grol), hoopte in zijn voorwoord in het programmaboekje ten behoeve van de wedstrijd Grol 1 - Concordia W. 1 op een ‘Super-Sunday’. Deze hoop werd in ieder geval niet bewaarheid met de wedstrijd van Grol 1 tegen de equipe uit Wehl. Met een 0-1 nederlaag moest men noodgedwongen de kleedkamer opzoeken. En dat op naar de derde helft, in dit geval de fancy fair van de VSVG.

De najaars happening van de VSVG voorzag deze keer gedeeltelijk in een ‘Super-Sunday’.
Volgens Jan Schut, secretaris en penningmeester van de VSVG, trok de 42e editie ditmaal minder bezoek dan de voorgaande edities. “Misschien was het plotselinge mooie weer wel een spelbreker. Daarnaast hadden we dit weekend te maken, en dat vooral op de zaterdag, met een ongunstig competitieprogramma. Daarnaast was vanzelfsprekend de einduitslag van de wedstrijd van Grol tegen Concordia Wehl niet in ons voordeel. Mede door deze oorzaken konden enkele prijsrondes niet gedraaid worden, hetgeen tot gevolg had dat wij dientengevolge minder inkomsten konden genereren.”
Jan Schut is de enige binnen het huidige VSVG-bestuur, die vanaf de oprichting in 1989 actief is en dat ook nog eens in een dubbelfunctie.
“Ik loop inderdaad al vanaf 1989, en dat inmiddels 27 jaar, mee en dat dus ook bij de twee jaarlijks te organiseren fancy fairs. Bij mijn weten heb ik ze allemaal meegemaakt. Heel opvallend is dat het zeer sporadisch is voorgekomen dat Grol 1 de altijd bij een fancy fair te spelen thuiswedstrijd verliest. Ik geloof dat het in al die jaren driemaal over is gebeurd. Dus laten wij nu als chauvinistische Grolleden en Grolsupporters maar spreken van ‘bijna nooit’ in plaats van ‘nooit’. Maar desondanks blijft het een niet meer weg te denken activiteit in een altijd super gezellig sportcafé op het sportpark Den Elshof.”
Overigens is het niet alleen Jan Schut zelf, die zich in een VSVG-weekend twee dagen inzet voor de voetbalclub Grol. Ook echtgenote Hannie en dochter Marieke zijn van de partij om de nodige lootjes aan de man te brengen. Het driemanschap Schut past derhalve helemaal bij de VSVG.

Donaties

De hoofdprijs van deze fancy fair, een fonkelnieuwe fiets van Hofstede Tweewielers, tegenwoordig ook met een vestiging in Groenlo, werd in de laatste speelronde op de zondag gewonnen door Ron Klein Gebbink. Naast legio andere prijzen ging de televisie deze keer naar Leon Scholten.
Het bestuur van de VSVG heeft tijdens de tweedaagse verenigingsactiviteit ook nog een tweetal opmerkelijke donaties gedaan.
Zo was het Mark Rots, vertegenwoordiger van de organisatie van het Wissink Jeugdtoernooi, die een waarderings- en tegelijkertijd aanmoedigingsbedrag van € 200,00 in ontvangst mocht nemen. Daarnaast stelde het VSVG-bestuur het prachtige bedrag van € 500,00 beschikbaar voor het dit jaar te organiseren E- en F-jeugdkamp. In dit geval was het Mark Baten die namens de organisatie het bedrag in ontvangst nam.  Twee spontane donaties die met veel bijval in ontvangst werden genomen.
Voor Hennie Wildenborg, tevens lid van het VSVG-bestuur aanleiding om op te merken dat men de allerkleinsten binnen de club zeker niet in de kou laat staan. “De VSVG is er voor iedereen binnen de s.v. Grol, dus voor alle leeftijdscategorieën.”

Ron Klein Gebbink (links), winnaar van de nieuwe VSVG-fiets. Foto: PR