Grol verder in de gevarenzone na verlies tegen Hatert

24-04-2016

Grol begon goed aan de wedstrijd en Mart Zieverink scoorde al in de 5e minuut de 1 - 0. Maar na een kwartier was het goede voetbal gebeurd en werd het een zeer rommelige wedstrijd met onsamenhangend en 2e klasse onwaardig voetbal. Van beide kanten. Desondanks leek Grol de voorsprong over de streep te trekken. Maar twee minuten voor tijd zeilde een voorzet vanaf links van Hatert rechtstreeks over Max de Vries in het doel en in de 91e minuut werd het nog erger: een schuiver vanaf rechts verdween in de linker onderhoek: 1 - 2.

Door dit verlies zakt Grol naar de 12e plaats en is hiermee in het vizier gekomen van de nummer 13 DCS, komende zondag de tegenstander van Grol. Grol zal dan minimaal gelijk moeten spelen om direkte degradatie af te wenden.

Foto's: René van den Mosselaar.

Grol begon compleet en voortvarend aan de wedstrijd. Na twee minuten stond Kai Ordelmans al oog in oog met keeper Robert Zaalman. En een paar minuten later kopte Mart Zieverink de 1 – 0 binnen na en vrije trap die door Kai Ordelmans hoog bij de tweede paal werd gegeven. Even later leek Mart Zieverink zelfs zijn tweede treffer aan te tekenen, maar keeper Zaalman wist het verrassende afstandsschot ternauwernood uit de bovenhoek te tikken.

Na een kwartier had Grol echter zijn kruit verschoten en de organisatie achterin was ook ver te zoeken. Lars Sturing kon een vrije trap vrij in koppen, gelukkig net over het doel. Justin van Hest kwam vrij voor Max de Vries, maar zijn schot belandde op de benen van Max. Grol probeerde nog wel te voetballen, maar er ging te veel mis. Grol kreeg nog een kans via Mart Zieverink die net iets eerder bij de bal was dan keeper Zaalman, de bal belandde uiteindelijk bij de goedwillende Eduardo, maar hij raakte de bal verkeerd waardoor de bal ver naast het vrije doel ging.

Hatert, onder aanvoering van Emile van de Burg en Justin van Hest, kreeg daarna weer enkele kansen. Wederom een vrije kopkans en een schot vanuit een corner ging maar net over. Mustafa Güngör schoot net naast en een schot van Justin van Hest belandde op Max de Vries. In de zevende minuut van de blessuretijd van de eerste helft kreeg Hatert de grootste kans, maar het wippertje van Jamie Golsby over Max ging gelukkig voor Grol uiteindelijk niet het doel in. Grol kon met een kleine voorsprong gaan rusten.

In het begin van de tweede helft leek Grol de zaken recht te zetten en was het de hardwerkende Eduardo die alleen het 16 meter gebied van Hatert in ging, maar hij was te onrustig en legde de bal verkeerd terug. Even later pakte hij nog een bal van de treuzelende keeper Zaalman af, maar kreeg net niet de mogelijkheid om op het doel te schieten. Een vrije trap van Wouter Pillen kon maar net door Zaalman worden gepareerd. Het spel van Grol werd daarna weer slechter en er was geen samenhang meer te ontdekken. De wedstrijd werd ook zeer rommelig door een groot aantal blessurebehandelingen aan Grolkant.

Na een uur spelen liet Hatert via een waarschuwingsschot en een kopbal merken geen genoegen te nemen met een nederlaag. Trainer Burghout bracht drie verse wissels in en Grol leek de voorsprong over de streep te trekken. Maar Grol zit momenteel echter in de hoek waar de klappen vallen. Twee minuten voor tijd ging het alsnog mis. Een verre voorzet vanaf links door Emile van de Burg zeilde onverwachts in één keer over Max de Vries in de bovenhoek: 1 – 1. Grol was van slag en een paar minuten later kon Abel Gerrits ook nog de 1 – 2 binnenschuiven.

Na zeven minuten blessuretijd floot scheidsrechter Smeenk uit Twello af. De teleurstelling bij Grol was groot. Men was, ook al was het niet terecht geweest, zo dicht bij de broodnodige drie punten. Nu zal men komende zondag flink aan de bak moeten tegen DCS om direkte degradatie te voorkomen en uitzicht te houden op klassebehoud zonder nacompetitie.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 23
Wedstrijd: s.v. Grol - sv Hatert
Scheidsrechter: dhr. G. Smeenk uit Twello
Ruststand: 1 - 0
Eindstand: 1 - 2
Scoreverloop: 5e min. 1 - 0 Mart Zieverink
88e min. 1 - 1 Emile van de Burg
91e min. 1 - 2 Abel Gerrits
Gele kaarten: s.v. Grol: Wouter Pillen
Rode kaarten: n.v.t.
Opstelling Grol: Keeper: Max de Vries;
Achter: Wouter Pillen, Michel Kamphuis, Mart Willemsen, Johan Houben;
Midden: Kai Ordelmans, Rob Temmink, Lennard Walterbos (82e min. Ramon Landewers);
Voor: Jelle Kornegoor, Mart Zieverink (85e min. Mathijs Warnar), Eduardo de Sousa Cavalcante (70e min. Ties ten Barge).
Team van de Week: Grol E6
Sponsor Wedstrijdbal: De Scheidingsplanner Twente-Achterhoek
Bijzonderheden: Scheidsrechter Smeenk laat in totaal van 1e en 2e helft maar liefst 14 minuten extra spelen als gevolg van blessurebehandelingen.
Grol zakt naar 12e plaats en zal volgende week in rechtstreeks duel met nummer 13 DCS in ieder geval direkte degradatie moeten afwenden.

Uitslagen 2e klasse

s.v. Grol - Hatert 1 - 2