12 vrijwilligers Marveldtoernooi genieten van mooie ballonvaart

20-05-2016

Ballonvaart Internationaal Marveldtoernooi op dinsdag 17 mei jl.

Traditioneel had de afsluiting van het 26e Internationale Marveldtoernooi op de zondagavond weer een extra feestelijk tintje want onder alle vrijwilligers werd een ballonvaart verloot. Deze ballonvaart is beschikbaar gesteld door de Grolsch als dank voor de inzet van al die vrijwilligers. Een fantastisch gebaar waarmee 12 vrijwilligers die avond blij gemaakt konden worden. Het heeft even geduurd alvorens de ballonvaart kon worden ingepland. Maar op dinsdag 17 mei jl. was het dan eindelijk zover! Het weer was fantastisch en de twaalf winnaars gingen vanaf sportpark Den Elshof de lucht in.  De wind was echter harder dan verwacht. “De voorspelling was dat we via Eibergen / Haaksbergen in de buurt van Enschede zouden landen. Eenmaal in de lucht ging de ballon echter direct de andere kant op richting Duitsland, dus een onverwacht uitstapje naar het buitenland. Het uitzicht was ontzettend mooi, we voeren over het Zwilbrocker venn en het was prachtig om de vogelkolonie vanuit de lucht te zien”, aldus Karin Reumer één van de prijswinnaars. Uiteindelijk heeft men in de buurt van Ahaus (Duitsland) weer voet aan de grond gezet. Ook dit jaar zal op de zondagavond wederom een ballonvaart verloot worden. Wie zijn dan de gelukkigen?

De gelukkige prijswinnaars van afgelopen editie waren:

Karin Reumer

Stef Oldenkotte