Grol verrast met een 1-1 gelijkspel tegen Longa ‘30

10-08-2016

Start State of Art Keitoernooi in Lichtenvoorde

In het State of Art Keitoernooi 2016 heeft Grol voor een verrassing gezorgd door een verdienstelijk 1-1 gelijkspel uit het vuur te slepen tegen aartsrivaal Longa ’30.
Grol nam in de eerste helft en dat op slag van rust een 0-1 voorsprong dankzij een schitterend doelpunt van Michel Kamphuis. In de eerste fase van de tweede helft leek de Grolequipe op een overwinning af te stevenen. Echter in de 61e minuut was het Thomas Kerperien, die Longa ’30, dit na een misverstand in de achterhoede van Grol, die de overigens verdiende gelijkmaker liet aantekenen.
Het wedstrijdbeeld liet duidelijk zien dat hier twee ploegen aan het werk waren, die nog volop in de voorbereidingsfase op de nieuwe competitie 2016-2017 zitten. Desalniettemin speelde Grol, dat zoals bekend in alle linies een aantal spelers zag vertrekken, verrassend goed. Op doel moeten Wessel Baarslag en Tim Penterman (bij afwezigheid van de op vakantie zijnde Wessel speelde Tim ditmaal de gehele wedstrijd) uitmaken wie in de competitie de vervanger wordt van de nu bij FC Winterswijk onder de lat staande Max de Vries. In de laatste linie liet Johan Houben al direct zien dat hij, en dat tevens in de rol van aanvoerder, een waardige vervanger kan worden van de naar RKZVC verkaste Wouter Pillen. Voor het overige werden op diverse posities tal van nieuwkomers (vanuit Grol 2 en Grol A1) getest. Ook nieuwkomer Wouter Rexwinkel (komende van Sp. Rekken) speelde praktisch de gehele wedstrijd op de rechter vleugel.
Over de gehele wedstrijd bekeken, mag het spel van de formatie van trainer/coach Jeroen Burghout als verrassend goed worden aangemerkt. Er werd in ieder geval keihard geknokt, het combinatiespel waarbij in tegenstelling tot het vorige seizoen veel minder de lange bal werd gehanteerd, was bij vlagen het aanzien meer dan waard. En daarbij moet aangetekend worden dat nog niet alle potentiële kandidaten voor een plek in de basiself beschikbaar waren. Zo moest Matthijs Warnar vanwege een blessure verstek laten gaan, en wordt er in het geval van de lang geblesseerd geweest zijnde Thomas Porskamp voorlopig gekozen voor een rustige op te bouwen weg terug.

Uitslagen State of Art Keitoernooi op dinsdag 9 augustus 2016:

RKZVC Zieuwent  - AZSV Aalten 0 - 2.
De penaltyserie (5 stuks) wordt door RKZVC met 4-2 gewonnen.

Longa ’30 Lichtenvoorde - Grol Groenlo 1 – 1
De penaltyserie (5 stuks) wordt door Longa ’30 met 5-4 gewonnen.

Programma voor zaterdag 13 augustus a.s.:

16.00 uur: Longa ’30 - AZSV
18.00 uur: Grol - RKZVC