Grol wint ook 2e bekerwedstrijd tegen Mariënveld

28-08-2016

Grol 1 – VV Mariënveld 2-0

De wedstrijd van de gemiste kansen

Voor de niet aanwezige supporter bij deze wedstrijd dient direct aangetekend te worden dat de eindstand geen afspiegeling is van de wedstrijd. Een 8-1 eindstand in het voordeel van Grol benadert veel meer het gevolg oftewel de realiteit van het wedstrijdverloop. Het bleef bij een 2-0 eindstand dankzij een doelpunt in de eerste helft van Quint Kristen en in de tweede helft van Mart Zieverink. Daar waar bezoeker Mariënveld genoegen moest nemen met twee doelrijpe kansen, gelijkelijk verdeeld over de eerste en tweede helft, kreeg Grol over de gehele wedstrijd genomen minimaal een tiental opgelegde kansen, waarbij het in enkele gevallen zelfs moeilijker leek om naast te schieten dan te scoren. Met name Mart Willemsen, Michel Kamphuis en Jordy Oonk verschenen veelvuldig alleen voor de keeper van Mariënveld.

Foto's: Streekgids.nl

Met deze overwinning staat Grol bovenaan in deze bekergroep. Dinsdag 30 augustus a.s. speelt Grol de bekerderby tegen stadgenoot Grolse Boys. Aanvang 20.00 uur. Sportpark Het Wilgenpark.

Zondag 4 september a.s. start de nieuwe amateurvoetbalcompetitie met om 14.30 uur op het sportpark Den Elshof de openingswedstrijd Grol 1 - VVO (Velp) 1.

Stand beker:

1. Grol                 2 - 6