Grol JO13 1 plaatst zich overtuigend voor volgende bekerronde!

01-09-2016

Na de zeges op s.v. Longa’30 en Bon Boys de laatste bekerwedstrijd in de poule. Tegenstander is W.V.V.’34 JO13 1 uit Hengevelde. Dit team heeft tot nu toe alleen nog maar tegen s.v. Longa’30 gespeeld (uitslag 0-0). Een goed resultaat moet dus mogelijk zijn. Ook nu zijn de weersomstandigheden weer geweldig, het is een aangename zomeravond. Mark geeft in zijn wedstrijdbespreking aan om er vanaf de eerste minuut vol in te gaan. Of er een beetje sprake was van onderschatting weten we niet, maar de start van de wedstrijd was zeer matig. De scherpte was er niet echt. Dit leidde in de vierde minuut dan ook al tot een tegendoelpunt. De bal werd door W.V.V.’34 diep gespeeld. In het sprintduel om de bal werd Berend door de tegenstander achter op de hakken gelopen. Overtreding zou je denken, maar de scheidsrechter liet doorspelen. Hierdoor kwam de spits van W.V.V.’34 alleen voor Chiel te staan en hij rondde netjes af, 0-1. Ook daarna bleef het spel van Grol stroef. Er werd best redelijk samengespeeld, maar de echte scherpte ontbrak. W.V.V.’34 stelde hier een flinke inzet tegenover, waardoor ze redelijk mee konden in de wedstrijd. In de 11e minuut scoorde Mick bijna de gelijkmaker uit een hoekschop van Evan, maar de bal ging net naast. Zes minuten later was het Thijmen die alleen voor de keeper opdook, maar zijn inzet werd goed gestopt door de keeper vaan W.V.V.’34. Zoals al gezegd, de echte scherpte ontbrak er nog aan. Maar in de 22e minuut was het dan toch raak. Een goede actie van Mick op de rechterkant, een evenzo fraaie voorzet werd door de inlopende Thijmen vakkundig met binnenkant rechts afgerond, 1-1. Hier bleef het ook bij in de eerste helft.

In de rust gaf Mark aan dat we op dezelfde voet moesten doorgaan, door middel van goed samenspel tot meer doelpunten komen. Het mocht alleen allemaal wel iets feller. Han gaf aan dat hij verwachtte dat als het eerste doelpunt zou vallen het dan een walk-over zou worden. Mika kwam in het veld voor Teun en Yaluca voor Mick. Dat eerste doelpunt kwam er ook snel. Al in de 32e minuut was het Juul die de 2-1 op het bord zette. En nog geen minuut later was het ook al 3-1. Ditmaal was het een voorzet van Siem die via de keeper in het doel belandde. En weer drie minuten later was het Yaluca die een mooie actie van Mick afrondde, 4-1. In de 41e minuut kreeg Mick een dot van een kans om de 5-1 te maken, maar hij mistte oog in oog met de keeper. Maar een minuut later viel de treffer dan toch. In eerste instantie redde de keeper van W.V.V.’34 nog een schot van Jordi, maar de rebound was voor Siem. 5-1 dus! In een tijdsbestek van twaalf minuten was de ruststand van 1-1 omgezet in een 5-1 voorsprong. De woorden van Han bleken dus te kloppen. De jongens lieten het vervolgens hier niet bij. Met goed samenspel bleven ze op jacht gaan naar nog meer doelpunten. In de 45e minuut was het opnieuw Siem die vanaf de rand van de zestien uithaalde, 6-1. En weer twee minuten later was het Berend die zomaar vanaf eigen helft de bal mee mocht nemen. Hij werd niet aangevallen en vanaf zo’n achttien meter haalde hij doeltreffend uit, 7-1. In de 20e minuut werd Mick vastgehouden in het strafschopgebied. Scheidsrechter Berendsen wees naar de stip en na enige discussie over wie hem mocht nemen was het Mick zelf die, met enig geluk, de bal er in schoot. 8-1! Een paar minuten later was het weer raak. De linksback van W.V.V.’34 speelde de bal terug op de keeper, maar Juul was zeer attent en onderschepte de bal. Het was vervolgens een koud kunstje om de bal in een leeg doel te schieten, 9-1. Twee minuten voor tijd werden de dubbele cijfers bereikt. Yaluca kreeg de bal op rechts. Na een goede actie wist hij Thijmen te bereiken die de bal voor het intikken had, 10-1.  En in de laatste minuut was het opnieuw Thijmen die bijna scoorde. De keeper redde goed, maar de rebound was ditmaal voor Yaluca die koelbloedig afrondde, 11-1. Vlak daarna floot de scheidsrechter af.

Een eerste helft waar de scherpte nog een beetje ontbrak werd gevolgd door een geweldige tweede helft. Met goed samenspel werd W.V.V.’34 van de mat gespeeld. Mark had genoten van de tweede helft, net als alle supporters. Al met al een goed begin van de oefenperiode. Zondag 4 september nog een toernooi bij MVR in ’s Heerenbergh en dan zit de voorbereiding er op. Grol JO13 1 heeft laten zien dat er dit seizoen rekening moet worden gehouden met hen. Blijf hen volgen via de website van de s.v. Grol. We houden u op de hoogte.

s.v. Grol JO13 1  -  W.V.V.’34 JO13 1        11-1
Doelpuntenmakers:   Siem 3x, Thijmen 2x, Juul 2x, Yaluca 2x, Berend, Mick