Grol wint van VDZ

30-10-2016

Grol - VDZ 1 - 0

Grol speelde in competitieverband voor het eerst tegen VDZ uit Arnhem, een club, die met 1200 spelende leden en alleen eigen spelers in het eerste, vergelijkbaar is met Grol. Grol moest het zondag 30 oktober doen zonder de geblesseerde spelers Johan Houben, Tim Leusink en Jur Dieker. Thijs Nibbelink uit Grol 2 begon daarom in basis.

Foto's: Marcel Houwer.

Het was van beide kanten geen beste wedstrijd. Zowel Grol als VDZ hadden moeite om de bal in de ploeg te houden. In het eerste half uur namen Grol en VDZ om de beurt het initiatief maar wisten geen kans te creëren. Pas na een half uur was het VDZ die voor de eerste keer gevaarlijk werd. Max Burgers soleerde op rechts naar de achterlijn en gaf een lage voorzet die door Quint Kristen tot corner werd verwerkt. Uit de corner kopte Stijn van Gent boven op de lat. De eerste kleine kans voor Grol kwam pas na 40 minuten. Jordy Oonk zag keeper Jelmer van Witteloostuijn te ver voor het doel staan en probeerde bal over hem heen te stiften, maar de bal kwam slechts bij Jelmer in de handen terecht. Vlak voor rust kopte Mart Zieverink een verre voorzet van Thijs Nibbelink rakelings naast de kruising. De beste kans voor rust was voor VDZ. Max Burgers legde een bal terug, die door Pieter Middeldorp laag werd ingeschoten. Maar Wessel Baarslag, die wederom een goede wedstrijd keepte, bracht redding. Ruststand derhalve 0 – 0.

Na rust nam Grol direct het iniatief. Michel Kamphuis op links en Wouter Rexwinkel op rechts doken veelvuldig op bij de achterlijn maar wisten helaas geen goede voorzet af te leveren. Het eerste gevaarlijke schot in de tweede helft kwam van VDZ speler Pieter Middeldorp, maar Wessel pakte de bal vakkundig uit de onderhoek. Daarna probeerde Grol het weer via Michel en Wouter, maar kon niet gevaarlijk worden. Na een half uur spelen in de tweede helft leek VDZ dit af te straffen. Een kopbal van Max Burgers stuiterde via de onderkant van de lat echter gelukkig net voor de doellijn in de handen van Wessel Baarslag. Een gelijkspel leek het maximaal haalbare voor Grol, totdat Michel Kamphuis op links, na een misser van een VDZ verdediger, werd gelanceerd. Michel dribbelde tot de 16-meter en gaf de bal op maat voor op Mathijs Warnar, die de bal bij de tweede paal kon binnenlopen: 1 – 0.

Een mooie voorsprong. VDZ kwam daarna nog 1 keer in de buurt van Wessel Baarslag, maar ongevaarlijk. Scheidsrechter Hoebink, die een goede wedstrijd floot, telde nog vijf minuten blessuretijd bij, maar ook hierin werd niet meer gescoord. Derhalve viel het kwartje dit maal eens de goede kant op en kon Grol, wellicht niet helemaal verdiend, toch drie punten bijschrijven.

Hiermee komt Grol op de 8e plaats, met nog 1 wedstrijd te goed.

Komende zondag 6 november speelt Grol wederom thuis. In het weekend van de najaars Fancy Fair staat de wedstrijd tegen koploper Bon. Boys op het programma. Kan Grol voor een verrassing zorgen? Aanvang 14.30 uur.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 7
Wedstrijd: s.v. Grol - VDZ
Scheidsrechter: dhr. E. Hoebink uit Hengelo (Gld)
Ruststand: 0 - 0
Eindstand: 1 - 0
Scoreverloop: 87e min. 1 - 0 Mathijs Warnar
Gele kaarten: Grol: Ramon Landewers
VDZ: Desney Jansen
Rode kaarten: n.v.t.
Opstelling Grol: Keeper: Wessel Baarslag;
Achter: Thijs Nibbelink (61. Bjorn te Braake), Mart Willemsen, Teun Pasman en Ramon Landewers;
Midden: Leon Scholten, Mart Zieverink en Quint Kristen;
Voor: Wouter Rexwinkel, Jordy Oonk (70. Mathijs Warnar) en Michel Kamphuis.
Sponsor Wedstrijdbal: Hoveniersbedrijf Kramer en Molenveld
Team van de Week: Grol JO9-4