Overtuigende overwinning Grol JO13 1!

01-11-2016

29-10-2016.
Na een goede trainingsweek staat vandaag de wedstrijd tegen PAX JO13 1 uit Hengelo (Gld) op het programma. De trainersstaf was vol vertrouwen voor deze wedstrijd, aangezien er met name afgelopen woensdag bijzonder goed werd getraind. Het balletje ging lekker rond en er werd goed opgebouwd, precies zoals de trainers het dit seizoen graag willen zien. Alleen kwam dit er tot dusver, ondanks de ongeslagen status, nog niet zo uit. Het toverwoord voor deze wedstrijd was dan ook OPBOUWEN. Vanaf het begin van de wedstrijd lieten de jongens zien wat ze ook op de laatste training al hadden laten zien. De bal ging vlot rond, er werd goed opgebouwd en daarnaast werd de tegenstander gelijk onder druk gezet. Dit leidde dan ook al gelijk tot kansen. Al in de eerste minuut kreeg Thijmen de kans om te scoren, maar de keeper van PAX redde knap. Uit de hoekschop die hieruit volgde was het Evan die net over schoot. Weer drie minuten later was het Juul die een goede kans kreeg, maar ook hij wist nog niet het net te vinden. Echter, het doelpunt kon niet uitblijven. In de zesde minuut was het dan toch raak. Een verre uittrap van Chiel belandde bij Thijmen. Opnieuw was het de keeper die redding bracht, maar ditmaal werd er uit de daaropvolgende hoekschop wel gescoord. De bal belandde bij Berend die hier wel raad mee wist, 1-0. Ook daarna bleef Grol goed druk zetten. Een vrije bal van Pax belandde bij de keeper, maar om de een of andere onverklaarbare reden werkte de keeper vervolgens de bal in eigen doel, 2-0. Een cadeautje dus! Weer twee minuten later zette Thijmen goed druk op de keeper waardoor de bal via Juul bij Jordi belandde die vervolgens met een fraaie boogbal de stand op 3-0 zette. Wat een begin, binnen een kwartier was de tegenstander al uitgeteld! In de 20e minuut was het bijna opnieuw raak. Een mooie pass van Berend belandde bij Thijmen die vervolgens de keeper passeerde. Hij hoefde de bal alleen nog maar in een leeg doel te schuiven, maar plotseling was daar een verdediger van PAX die op het laatste de bal nog tot hoekschop wist te verwerken. Echter, twee minuten later was het wel 4-0. Een hoekschop van Jordi belandde via via opnieuw voor de voeten van Jordi die vervolgens met zijn tweede boogbal van de wedstrijd de keeper van PAX verschalkte. Pas in de 23e minuut werd PAX voor het eerst gevaarlijk. Een schot van de linksbuiten ging net naast het doel van Chiel. Ook daarna kreeg Grol nog enkele goede kansen, waaronder Thijmen twee keer. In de 28e minuut was het tenslotte Yaluca die een pass van de keeper op de linksback onderschepte en vervolgens alleen voor de keeper beheerst afrondde, 5-0. Dit was ook de ruststand.
In de rust gaven Mark, Han en Wout aan dat er erg goed werd gespeeld, maar dat het mooi zou zijn als de jongens dit ook in de tweede helft zouden laten zien. Maar eerst werd er gewisseld. Siem kwam erin voor Jordi en Mick verving Thijmen. Al na drie minuten spelen was het Mick die bijna de 6-0 op het bord zette, echter de paal hield hem van scoren af. Een minuut later was het dan toch 6-0. Juul kreeg de bal en kon zo op de keeper aflopen. Hij omspeelde hem netjes en kon de bal in een leeg doel schuiven. Daarna duurde het even voor er weer gescoord werd. Wel waren er nog de nodige kansen te noteren. In de 42e
minuut was het weer kassa. Mick kreeg de bal op links en passeerde net als Juul de keeper, 7-0. Daarna duurde het tot de 49e minuut alvorens er weerd gescoord werd. Een hoekschop van Evan belandde opnieuw voor de voeten van Berend die zijn tweede doelpunt van de middag aantekende, 8-0. Het slotakkoord was voor Juul. Hij kreeg de bal van Thijmen en met een mooi schot over de keeper zette hij de 9-0 eindstand op het bord.
Het publiek heeft vandaag een prachtige wedstrijd gezien. Grol liet voor het eerst dit seizoen zien waartoe ze echt in staat zijn. Met goed voetbal lieten ze niets heel van PAX, al werden ze hierbij wel een aantal keren geholpen door het matige verdedigen van PAX. Toch doet dit niets af aan de ruime overwinning. De jongens hebben laten zien dat ze heel goed kunnen voetballen en niet voor niets bovenaan staan. Zaterdag a.s. staat er opnieuw een thuiswedstrijd op het programma. Tegenstander is het sterke Ruurlo JO13 1, dat met vijf punten achterstand op een derde plaats staat. Als er net zo goed wordt gespeeld als tegen PAX, dan behoort een overwinning zeker tot de mogelijkheden. We gaan het zien. We houden u op de hoogte.

s.v. Grol JO13 1  -  PAX JO13 1        9-0

Doelpuntenmakers:   Berend 2x, Jordi 2x, Juul 2x, Yaluca, Mick, e.d.