Sinterklaas al gesignaleerd in Groenlo?

07-11-2016

05-11-2016.
Na de overtuigende overwinning van vorige week op PAX vandaag de topper tegen vv Ruurlo JO13 1. De nummer drie van de ranglijst heeft acht punten minder dan Grol, maar ook een wedstrijd minder gespeeld. Een zogenaamde zespuntenwedstrijd dus. Het is bekend dat Ruurlo een goed samenspelend elftal heeft, met een aantal fysiek sterke spelers. Een tegenstander dus waar Grol z’n borst voor nat kan maken. Maar andersom geldt dit ook voor Ruurlo, want Grol heeft laten zien dat ze de laatste weken voetballend steeds beter beginnen te spelen. Ruurlo kwam meteen al sterk uit de startblokken. De bal belandde bij de linksbuiten die met zijn snelheid de toch zeker niet langzame Teun eruit liep. Gelukkig was daar Chiel die knap redding bracht. Daarna ging het spel gelijk op. Beide ploegen probeerden d.m.v. goed samenspel tot gevaar te komen, maar beide teams hadden een sterk verdedigingsblok die weinig weggaven. Toch waren er wel enkele kansen te noteren. Zo ging de bal, tot opluchting van Ruurlo, uit een hoekschop van Evan er net niet in. En in de laatste minuut was het Thijmen die de bal, na een fraaie actie op rechts van Yaluca, maar rakelings naast schoot. Een 0-0 ruststand derhalve. Een eerste helft die geen doelpunten opleverde, maar zeker de moeite waard was voor het publiek. Er werd door beide teams goed samengespeeld en er waren fanatieke duels te zien.

In de rust wisselde Grol twee keer. Jordi kwam erin voor Tyn en Juul verving Yaluca. De tweede helft was een kopie van de eerste helft. Beide teams lieten weer goed veldspel zien, zonder dat dit tot echte kansen leidde. Een typische 0-0 wedstrijd waarbij het team dat het eerst zou scoren de winnaar zou worden. Halverwege de tweede helft speelde Ruurlo de bal diep op hun spits. Chiel kwam goed uit zijn doel en wist de bal net voor de inkomende spits weg te werken. Maar tot ieders verbazing, ook die van tegenstander Ruurlo, floot de scheidsrechter voor strafschop! Iedereen die dacht dat Sinterklaas volgende week pas in het land zou arriveren zal even gedacht hebben dat hij er nu al was. Wat een cadeautje!!! Met dit cadeautje wist Ruurlo uiteraard wel raad mee. Chiel zat weliswaar met zijn vingertoppen nog aan de bal, maar deze ging toch in de goal, 0-1.
Deze beslissing van de scheidsrechter zette de wedstrijd totaal op zijn kop. Grol moest nu nog meer komen. Na een paar minuten besloot de trainersstaf om Berend door te schuiven en achterin één op één te gaan spelen. Met het risico dat er achter de verdedigers ruimte zou ontstaan voor Ruurlo om te counteren. Dit gebeurde dan ook. Chiel wist uit een van deze counters de bal weg te werken, maar deze belandde bij de rechtshalf van Ruurlo. Met een boogbal vanaf dertig meter dacht hij te scoren, maar tot opluchting van Grol belandde de bal op de lat. Grol bleef knokken voor een beter resultaat. Zo mochten ze een aantal hoekschoppen nemen, maar helaas leidden deze niet tot een doelpunt. Ook Ruurlo kreeg nog een aantal kansen, maar iedere keer was het Chiel die Grol in de wedstrijd hield. In de laatste seconde van de wedstrijd werd het uit een counter dan toch 0-2. De scheidsrechter liet voor de vorm nog aftrappen, maar floot daarna gelijk voor het eindsignaal. Links en rechts vielen teleurgestelde spelers van Grol op de grond. Ze voelden zich duidelijk te kort gedaan deze wedstrijd, wat volkomen begrijpelijk was! Zo goed gespeeld, zo hard geknokt en dan door een onbegrijpelijke beslissing van de scheidsrechter de wedstrijd verliezen.
Het publiek heeft vandaag wederom een prachtige wedstrijd gezien. Zowel Grol als Ruurlo lieten zien dat jeugdvoetbal erg aantrekkelijk kan zijn om te kijken. Jammer alleen voor Grol dat de scheidsrechter dit keer iets minder op dreef was en door een cruciale fout een doorslaggevende rol had in de einduitslag van deze wedstrijd. Het gevolg is dat Spcl. Lochem op gelijke hoogte is gekomen met Grol en Ruurlo nu op vijf punten staat met nog een wedstrijd in te halen. De strijd om de koppositie is dus weer helemaal open na dit weekend. Volgende week staat de wedstrijd vv Ruurlo - Spcl. Lochem op het programma en dient Grol aan te treden in Doetinchem tegen de nummer vier, VIOD. We blijven u op de hoogte houden van het vervolg van deze spannende competitie.

s.v. Grol JO13 1  -  vv Ruurlo JO13 1        0-2
Doelpuntenmakers: