Grol kansloos onderuit tegen goed DVC ’26

13-11-2016

Het was afgelopen zondag niet de zondagmiddag van Grol 1. In een uitduel tegen DVC ’26 ging men kansloos met 6 – 2 onderuit. Het spel aan Grolkant was niet best en men creëerde te weinig kansen. DVC ’26 combineerde goed en was effectief in het afronden.

Foto's: Marcel Houwer.

Grol startte zonder de geblesseerde Teun Pasman en Mart Willemsen. Johan Houben was weer terug en startte als aanvoerder op het middenveld. Beide ploegen begonnen aftastend en Grol had in de beginperiode de organisatie goed staan. Na zeven minuten kreeg Grol de eerste kans van de wedstrijd: een vrije trap door Tim Leusink werd door Jordy Oonk net overgekopt. Grol leek een solide wedstrijd tegemoet te gaan. Maar niets was minder waar. Na een kwartier spelen was het DVC ’26 die met hun eerste kans op 1 – 0 voorsprong kwam. Een lage voorzet werd na een scrimmage door Nout de Reus op de grond liggend van dichtbij ingetikt. DVC kwam meer en meer in het spel. Voorin met de snelle linksbuiten Joël Nibaële en spits Sven Udink en middenop met de spelbepaler Mike Splithof. Hierna kreeg DVC nog enkele kansjes, maar Wessel Baarslag voorkwam een grotere achterstand. Na een half uur spelen kon Grol op gelijke hoogte komen, maar een vrije kopbal van Mart Zieverink ging naast.  Na deze gemiste kans was het DVC die kinderlijk eenvoudig op 2 – 0 kwam: Kevin Neve slalomde vanaf het middenveld eenvoudig door de Groldefensie en mocht zo maar de bal inschuiven langs Wessel Baarslag. Vlak voor rust kwam Grol goed weg toen de vrijgespeelde Sven Udink de bal net naast de goal tikte. Ruststand derhalve 2 – 0.

In de tweede helft kon Grol dit ook niet meer recht zetten. De scherpte ontbrak, duels werden niet gewonnen en de combinaties liepen niet goed. Verder werd teveel de diepte gezocht. Vlak na rust kon een aanval van DVC alleen met een overtreding door Bjorn te Braake worden tegenhouden. Een terechte penalty derhalve. Sven Udink benutte deze resoluut: 3 – 0. Wouter Rexwinkel en Ramon Landewers vielen aan Grolkant positief op. Wouter had menige rush, maar had het geluk niet aan zijn zijde. Wel leverde hij de voorzet af aan Michel Kamphuis die de 3 – 1 inschoot. Grol leek nog even kans te maken, maar DVC zette weer een tandje bij en wederom kon vanaf dichtbij een lage voorzet ingeschoten worden, ditmaal door Joël Nibaële: 4 – 1. Ramon Landewers bekroonde vlak daarna zijn goede wedstrijd met een prachtige lob over keeper Lesley Udink: 4 – 2. Kon Grol dan de nederlaag toch nog draaglijk maken? Maar DVC ging weer in de versnelling en vlak voor tijd werd weer een lage voorzet ingetikt, dit maal door Nout de Reus: 5 – 2. Even later leek dan ook nog de 6 – 2 te vallen door Sven Udink, maar hij bevond zich gelukkig in buitenspelpositie. In blessuretijd kreeg hij alsnog de kans om de tweede van zijn dag te scoren. Wessel Baarslag vloerde zijn tegenstander en Sven Udink schoot de penalty overtuigend binnen: 6 – 2.

Een duidelijke en terechte nederlaag tegen een veel beter DVC ’26. Grol zal de wonden moeten likken en vooruit moeten kijken. Er staan drie wedstrijden op het programma binnen zes dagen. Komende zondag 20 november staat de zeer belangrijke inhaalwedstrijd tegen FC Trias, het team van oud-Groltrainer Jos Heutinck, op het programma. Er zal gewonnen moeten worden om bij de onderste plaatsen weg te blijven en aansluiting te houden met de middenmoot. Maar eerst staat er donderdag 17 november de bekerwedstrijd op het programma tegen De Tukkers uit Albergen. Dinsdag 22 november speelt Grol in de Achterhoekcup de laatste groepswedstrijd tegen AD ’69.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 9
Wedstrijd: DVC '26 - s.v. Grol
Scheidsrechter: dhr. B. Meijer
Ruststand: 2 - 0
Eindstand: 6 - 2
Scoreverloop: 14e min. 1 - 0 Nout de Reus
36e min. 2 - 0 Kevin Neve
52e min. 3 - 0 Sven Udink
62e min. 3 - 1 Michel Kamphuis
64e min. 4 - 1 Joel Nibaele
70e min. 4 - 2 Ramon Landewers
84e min. 5 - 2 Nout de Reus
93e min. 6 - 2 Sven Udink
Gele kaarten: DVC '26: Nino Wienholts
s.v. Grol: Wessel Baarslag
Rode kaarten: n.v.t.
Opstelling Grol: Keeper: Wessel Baarslag;
Achter: Thijs Nibbelink, Bjorn te Braake (65. Twan Riteco), Tim Leusink en Ramon Landewers;
Midden: Johan Houben, Mart Zieverink en Quint Kristen (83. Pim Westervoorde);
Voor: Wouter Rexwinkel, Jordy Oonk (58. Mathijs Warnar) en Michel Kamphuis.
Bijzonderheden: Geen

Uitslagen 3e klasse