Grol door naar volgende ronde in Achterhoek Cup

23-11-2016

Grol – AD ’69 3 - 1

Op dinsdag 22 november pakte Grol 1 de derde overwinning op rij. Na de bekerzege op De Tukkers en de competitiewinst op FC Trias, werd in de groepsfase van de Achterhoek Cup met 3 – 1 gewonnen van AD ’69, momenteel ongeslageen koploper in 4C.

Coach Jeroen Burghout koos er voor om met een groot aantal spelers uit Grol 2 in de basis te beginnen. Organisatorisch klopte het daarom niet altijd aan Grolkant en AD ’69 kreeg daardoor enorm veel kansen gedurende de wedstrijd. Maar de gasten kregen de bal maar niet in het doel, mede door goed keeperswerk van Tim Penterman. Grol kreeg beduidend minder kansen, maar ging hier wel veel beter mee om. Man of the match was Mathijs Warnar die de eerste twee doelpunten voor zijn rekening nam en de assist gaf voor de 3 – 0. Dit doelpunt werd gescoord door Pim Westervoorde. Dit was tevens de ruststand.

Net als in de eerste helft liet Grol in de tweede helft goed combinatie voetbal zien, maar wisselde dit te vaak af met onnodig balverlies. Grol kreeg nog enkele kleine kansen, maar het was met name AD ’69 dat druk zette op het doel van Grol. De 3 – 1 viel tien minuten voor tijd. Daarna mocht de zeer jonge Nick Oude Luttikhuis, keeper uit de B1, zijn debuut maken in de hoofdmacht. Dat deed hij zeer succesvol, want hij hield zijn doel schoon. 3 – 1 was derhalve ook de eindstand.

Met deze overwinning eindigt Grol op de 2e plaats in zijn groep en is daarmee door naar de knockout fase van de Achterhoek Cup.

Basisopstelling: Tim Penterman, Johan Houben, Roel Bruins, Pim Westervoorde, Tim Leusink, Mathijs Warnar, Jur Dieker, Nick Jansen, Thijs Nibbelink, Rutger van Schijndel en Rick Arink.

Wissels 2e helft: Mart Zieverink, Quint Kristen, Jordy Oonk, Wouter Rexwinkel, Bjorn te Braaken en Nick Oude Luttikhuis.