Grol MO13-1 kampioen in 2e klasse

28-11-2016

Op zaterdag 26 november werd de kampioenswedstrijd gespeeld uit in Ulft tegen SDOUC. Er waren zeer veel ouders, ooms, tantes, opa’s, oma’s, broertjes, zusjes en zelfs vriendjes meegereisd om de MO13-1 aan te moedigen. De spanning was daardoor even wat te hoog, maar na circa tien minuten spelen was dit helemaal over en lieten de talentvolle meiden zien waarom ze bovenaan staan. De combinaties en acties gingen steeds beter lukken en middenmoter SDOUC werd geen enkele kans gegund. Bij rust was het 2 – 0. Na rust met vijf verse wissels werd de score nog verder uitgebouwd en de eindstand werd bepaald op 5 – 0. De vreugde was groot bij het superleuke meidenteam en hun superenthousiaste en goede trainers en leiders.

De basis voor de titel was echter al de week ervoor gelegd in de wedstrijd tegen AZSV. Beide ploegen hadden alle wedstrijden gewonnen en hier was het nu echt er op of er onder. De Grolmeiden speelden echter hun beste wedstrijd van het seizoen tegen deze sterke tegenstander en de eindstand was hier uiteindelijk maar liefst 5 – 1. Hierdoor was er nog maar 1 punt nodig in de laatste wedstrijd tegen SDOUC. Dat lukte dus ruimschoots en afgelopen zaterdag ontving men uit handen van het jeugdbestuur de kampioensbeker. Natuurlijk waren er ook de kampioenshirts, zelfs met eigen naam, en de champagne. In het bomvolle sportcafé was het daarna groot feest. Samen met de andere twee jeugdkampioenen van s.v. Grol en eentje van Bon Boys uit Haaksbergen werd de polonaise gelopen meezingend met het lied ‘Campione’ uit de geluidsboxen. Onder het genot van een bakje patat en een glas drinken werd samen het succesvolle najaarsseizoen nog even doorgenomen.

Na de winterstop kunnen de meiden hun talenten laten zien in een hogere klasse. We wensen ze al vast heel veel succes.