Grol JO13 1 laat twee punten liggen bij AZSV JO13 1

06-12-2016

03-12-2016.
Na twee weken geleden ook al tegen AZSV te hebben gespeeld staat vandaag de return op het programma. Tevens de eerste wedstrijd van de terugronde en daarnaast de laatste wedstrijd voor de winterstop. De thuiswedstrijd tegen AZSV was in een 4-0 overwinning geëindigd. Een overwinning zou dus mogelijk moeten zijn. De opzet van de technische staf is om vanaf het begin flink druk te zetten op AZSV. De warming-up zag er veelbelovend uit op een licht bevroren veld. Echter, al snel bleek in de wedstrijd dat het een andere wedstrijd zou worden dan twee weken geleden. AZSV had zich duidelijk ingesteld op ons spel. De snelle linksbuiten van AZSV was naar het centrum van de verdediging gehaald om het gevaar van Thijmen eruit te halen. Hij speelde steeds 10 meter achter de verdediging om rugdekking te verlenen. Daarnaast speelde AZSV vanaf het begin erg scherp, Ze lieten duidelijk zien niet opnieuw te willen verliezen. Daarnaast waren onze jongens, afgezien van Evan, Mick en Berend, de eerste helft net niet fel genoeg. Toch waren er een paar kleine kansjes te noteren. Zo kreeg Juul de bal uit een vrije trap van Jordi plotseling voor zijn voeten. Helaas voor hem wist de keeper van AZSV redding te brengen. Daarnaast kreeg Siem een kopkans uit een hoekschop van Evan, echter hij kon zijn hoofd er niet goed achter krijgen. Ook viel een hoekschop gevaarlijk in het 5-metergebied, echter doordat de scherpte ontbrak leverde ook dit niets op. Daarnaast werd AZSV niet echt gevaarlijk. De verdediging, bestaande uit Mika, Berend, Kaj en Mick, hadden de aanval van AZSV goed onder controle en waar nodig ondersteunden ze elkaar goed. Daarom gingen beide teams met een 0-0 stand de rust in.

In de rust gaven Nick, Han en Mark aan dat het allemaal wel een tandje scherper mocht, anders zou puntverlies hier goed mogelijk zijn. De eerste kans in de tweede helft was ook voor Grol Mika kreeg de bal vanaf de linkerkant op zo’n 15 meter voor de goal panklaar voor zijn rechterbeen. Jammer genoeg werd zijn schot geblokt. Maar AZSV was ook de tweede helft weer erg scherp. En waar ze in de eerste helft niet echt gevaarlijk werden, kregen ze nu wel kansen. In de 38e minuut schoot de spits van AZSV in vrije positie de bal op de paal. De rebound kon maar net voorkomen worden door een attente Berend. Na 10 minuten was het dan ook tijd om te wisselen. Teun kwam in het veld voor Juul en Yaluca kwam Tyn vervangen. Meteen na de wissel kwam Thijmen goed door op links, zijn voorzet leverde echter helaas niets op. Teun en Yaluca zorgden voor duidelijk meer gevaar met hun invalbeurt. Beiden lieten sterk spel zien. Toch leverde dit geen goals op. Het was zelfs AZSV dat de grootste kans kreeg. Twee minuten voor tijd kreeg een van hun spelers de bal in zeer kansrijke positie. Gelukkig voor Grol was hij iets te gehaast en schoot de bal naast. Daarna was het Grol JO13 1 dat nog een goede kans kreeg om te scoren. Thijmen gaf de bal vanaf links op Yaluca die de bal schitterend aannam. Hij omspeelde zijn tegenstander binnen de 16 en hoefde alleen nog maar af te drukken. Maar hij wachtte net iets te lang waardoor een verdediger van AZSV de bal nog net weg kon tikken. Niet veel later floot de scheidsrechter af.

Duur puntverlies derhalve voor onze jongens. Maar wel een uitslag die, kijkend naar de hele wedstrijd, terecht was te nomen. AZSV had zich goed ingesteld op ons en ook hun instelling was zeer goed te nomen. Aangezien bij Grol de echte scherpte er niet helemaal was, afgezien van de laatste twintig minuten, was een overwinning dan ook niet terecht geweest. Toch heeft s.v. Grol JO13 1 een zeer goede eerste seizoenshelft gedraaid. Ze staan knap tweede (twee punten achter koploper Spcl. Lochem JO13 1) en zijn nog volop in de race voor het kampioenschap. Ook het voetbal dat ze laten zien ziet er goed uit. Er is dus nog van alles mogelijk. De competitie wordt weer hervat op 11 februari met een uitwedstrijd  tegen SC Varsseveld JO13 1.

AZSV JO13 1  -  s.v. Grol JO13 1        0-0
Doelpuntenmakers:   -