Grol looft teampremies uit

31-10-2018

De Grol en Grolse Boys zitten in een samenwerkingsproces dat moet leiden tot een fusie. Bij de jeugdteams is de samenwerking al helemaal tot stand gekomen. De spelers van Grolse Boys spelen in de teams van s.v. Grol.  Dat is een succes. De spelers afkomstig van Grolse Boys hebben veel plezier en de s.v. Grol is erg gelukkig met hun komst.  De tweede elftallen op zaterdag – één van Grol en één van Grolse Boys – spelen gewoon hun wedstrijden en daar zijn geen bijzonderheden in de samenwerking te melden. Dat geldt ook voor de teams 35+ en 45+.  Eén team heeft wel extra aandacht nodig. Dat is het eerste elftal op zaterdag in de Samenwerkende Senioren Afdeling (SSA) Grolse Boys/Grol.  Het is een gemengd team, spelers van Grolse Boys en van Grol.  Dit team komt chronisch spelers tekort. En dat zit vooral aan de kant van s.v. Grol. Er is te weinig animo bij de spelende leden van de Grol. Er zijn al vele mogelijkheden geprobeerd maar het probleem aan Grol-kant speelt nog steeds.

Het hoofdbestuur van de s.v. Grol heeft zich op deze situatie beraden. Dit eerste team van Grolse Boys/Grol is cruciaal in de samenwerking op weg naar een mogelijke fusie. Een fusie waarbij voor Grol flinke belangen op het spel staan, ook financieel. Op de informatie-avond over een mogelijke fusie eind november zal dat nader toegelicht worden. Om het belang van de samenwerking te onderstrepen heeft het hoofdbestuur besloten om een bijzondere maatregel te treffen.

Elke speler van de Grol die zich aanmeldt voor een wedstrijd van SSA Grolse Boys/Grol 1 krijgt een premie. Die premie van € 25,- per wedstrijd is bedoeld voor de “teampot” van het team waarin de speler bij de Grol is ingedeeld. Het team bepaalt zelf wat ze met het geld doet.

De premie wordt uitgekeerd als de speler bij een wedstrijd op het wedstrijdformulier van SSA Grolse Boys/Grol staat.  Per wedstrijd zijn 5 spelers van s.v. Grol nodig.  Dat hoeven per wedstrijd niet spelers uit hetzelfde team te zijn. De premieregeling geldt voor de volgende teams van de s.v. Grol : Grol A1 , Grol A2 , Grol zaterdag 2 en de seniorenteams Grol 3 tot en met Grol 8.  Een speler mag meerdere keren bij SSA Grolse Boys/Grol 1 mee doen.  Spelers die al op het wedstrijdformulier gestaan hebben bij voorgaande wedstrijden kunnen met terugwerkende kracht de premie opvragen.

De wedstrijden worden gespeeld op zaterdagmiddag, meestal om 14.30 uur. In de 4e klas standaardelftallen.

Een speler die wil meespelen kan zich elk moment aanmelden bij bjornkoldeweij@hotmail.com  (06-1413 8646) of bij HolgerBraun.nl@gmail.com (06-1192 2193)

Dat aanmelden kan voor een enkele wedstrijd maar ook voor meerdere wedstrijden.

Maar een speler kan zich ook nog spontaan voor een volgend weekend aanmelden, dat moet dan vóór donderdag 19.30 uur.

En natuurlijk mag een speler zowel op zaterdag als op zondag voetballen in één weekend.

De leiding van SSA Grolse Boys/Grol 1 houdt bij welke spelers van de Grol op het wedstrijdformulier staan en geeft die spelers door aan de penningmeester van de s.v. Grol. Hij zorgt ervoor dat het juiste bedrag in de teampot wordt gestort.