Ook tijdens Fancy Fair weekend zege voor Grol tegen Pax

04-11-2018

17-jarige keeper Nick Oude Luttikhuis man of the match

Pax was de beter voetballende ploeg, maar het was toch Grol dat de winst behaalde. Na 4 minuten in de eerste helft scoorde Dudu de 1 – 0 en na 3 minuten in de tweede helft scoorde Mart Zieverink zijn 12e treffer van het seizoen, de 2 – 0. Grol 2-keeper en eigenlijk nog jeugdkeeper Nick Oude Luttikhuis, die in de basis begon in verband met blessure van Wessel Baarslag, hield met een aantal voortreffelijke reddingen zijn doel schoon. Met deze overwinning blijft Grol gedeeld koploper in 3C.

Grol miste vier basisspelers maar wederom had coach Sander Hoopman een evenwichtig team in het veld gebracht. Voor de 17-jarige Nick Oude Luttikhuis betekende dit de eerste basisplaats als keeper in een competitiewedstrijd van Grol 1. En het werd een topwedstrijd voor hem. Al na drie minuten bracht hij de eerste redding toen een Pax speler alleen voor hem verscheen. Even later was het de 18-jarige Tycho Riteco die met een hoge voorzet de 1 – 0 inluidde: Mart Zieverink tikte de voorzet op de paal, waarna Dudu verwoestend binnenschoot.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl.

Pax was de ploeg met het meeste balbezit en liet verzorgd voetbal zien. Pax bouwde op van achter uit en Grol had moeite om vroeg te storen en de bal af te pakken. Pax wist dit echter niet om te zetten in kansen. Het was Grol die de beste kansen had. Een lage voorzet van Tycho ging gevaarlijk vlak langs het doel. Een laag schot van Dudu werd door de keeper gepakt. Pas vlak voor rust had Pax weer een kans door een schot net over. Even later was het schot iets lager, maar deze werd stijlvol door Nick met één hand tot hoekschop getikt. Ruststand derhalve 1 – 0 voor Grol.

Vlak na rust was het na drie minuten al weer raak. Een lage voorzet van Wouter Rexwinkel werd door Mart Zieverink beheerst binnengetikt: 2 – 0. Voor de rest was het In de tweede helft echter wederom Pax dat het beste spel vertoonde onder leiding van spelverdeler Derk Stortelder. Maar Grol hield goed stand. Mart Willemsen en Ramon Landewers speelden achterin wederom een voortreffelijke partij. Bjorn te Braake had een lastige tegenstander maar gaf in de tweede helft weinig tot niets weg. Dudu speelde weer verdiensteljk op het middenveld door overal te zijn en Mart Zieverink wist voorin elke kopduel te winnen. Het spel van Grol was echter niet hoogstaand. Teveel ballen werden achterin blind en hoog weggewerkt. Toch creëerde het zich nog kansen. Wouter Rexwinkel werd met een steekpass weggestuurd, maar werd twijfelachtig afgevlagd voor buitenspel. Een schot van Myron Baten ging over. Een schot van Wouter Rexwinkel ging net naast.

Pax kreeg nog twee keer een vrije trap bij de 16 meter lijn. Twee keer was het Nick Oude Luttikhuis die de bal uit de hoek tikte en de aansluitingstreffer voorkwam. Vlak voor tijd liet Myron Baten nog een technisch hoogstandje zien en daarmee het zelfvertrouwen dat het Grolteam onder leiding van Sander Hoopman heeft opgebouwd.

Na 92 minuten floot de goed leidende Daan Beckers uit Lochem voor het eindsignaal. Wederom een mooie overwinning voor Grol. Hiermee blijft het ongeslagen en gedeeld koploper in 3C. De overwinning werd door het team en de supporters uitbundig gevierd tijdens de eveneens succesvolle najaars-Fancy Fair van de VSVG.

Komende donderdag 8 november speelt Grol 1 om 20.00 uur thuis een bekerwedstrijd tegen SDOUC, de nummer 3 in 2I.

Zondag 11 november staat de volgende competitiewedstrijd op het programma, om 14.30 uur thuis tegen Ruurlo.

Wedstrijdinformatie

Grol - Pax 2 - 0

Scoreverloop:
4e min. 1 - 0 Eduardo de Sousa Cavalcante
48e min. 2 - 0 Mart Zieverink

Gele kaarten: Mathijs Warnar en 1x Pax

Opstelling Grol:
Keeper: Nick Oude Luttikhuis;
Achter: Doné Emaus, Mart Willemsen, Ramon Landewers en Bjorn te Braake;
Midden: Eduardo de Sousa Cavalcante (75. Mathijs Warnar), Myron Baten en Quint Kristen;
Voor: Mart Zieverink (80. Jordy Oonk), Wouter Rexwinkel en Tycho Riteco (61. Michel Kamphuis).

Scheidsrechter: Daan Beckers uit Lochem.

Uitslagen 3C

Grol - Pax 2 - 0