Coronabericht 21: Het gaat echt gebeuren

26-01-2022

(Dit coronabericht wordt alleen op de website en social media geplaatst en niet per e-mail verzonden)

Per 26 januari 2022 zijn de corona-maatregelen verder versoepeld. De competitie gaat het aanstaande weekend na een iets langere winterstop weer van start. Het corona-protocol sportpark Den Elshof is aangepast aan de nieuwe situatie. Deze situatie ziet er als volgt uit.

Trainingen en onderlinge trainingswedstrijden voor alle teams zijn weer toegestaan. Ook oefenwedstrijden tussen verenigingen.

De competitiewedstrijden gaan van start. Voor alle teams volgens het wekelijks wedstrijdschema van de KNVB. De B-categorie start weer komend weekend. Zie het wedstrijdschema op de website. De A-categorie start weer in het weekend daarop 5-6 februari (met inhaalwedstrijden). De KNVB beraadt zich nog over het exacte programma voor de A-categorie en geeft hier later deze week meer uitsluitsel over.

Voor het zaalvoetbal gaat de competitie ook verder. Een CoronaToegangsBewijs is verplicht. De wedstrijden mogen de tijdslimiet van 22.00 uur overschrijden.

Het bekervoetbal is door de KNVB stopgezet voor alle teams. De tijd is nodig om de competitie helemaal uit te spelen.

Bezoekers en publiek zijn welkom. Iedereen moet wel anderhalve meter afstand tot elkaar houden. Omdat ons sportpark zo groot is er geen maximum voor het aantal bezoekers en toeschouwers. Ook niet bij de wedstrijden. Er is dus ook geen maximum voor de thuiswedstrijden van Grol 1. Bij alle wedstrijden moeten toeschouwers anderhalve meter afstand houden zowel op de tribune als langs het veld.

Alle kleedkamers, douches en toiletten zijn vanaf het komende weekend weer in gebruik.

Voor toegang tot de kleedkamers moet je vanaf 18 jaar een CoronaToegangsBewijs kunnen laten zien. Zowel bij trainingen als wedstrijden. De trainers en leiders hebben daarbij een controlerende functie.

Bij de ingang van het sportpark hoef je geen CoronaToegangsBewijs te laten zien. Als je naar binnen gaat naar de sporthal of het sportcafé moet je vanaf 18 jaar dit bewijs wel laten zien.

Vanaf 13 jaar moet je binnen nog steeds een mondkapje op als je loopt.

Het sportcafé moet om 22.00 uur dicht. Ook in het weekend. Net zoals alle horeca.

De nieuwe regels gelden voor 6 weken. Laten we door ons gedrag ervoor zorgen dat na die 6 weken weer alles helemaal normaal kan worden.

Speel sportief en heb plezier !

Algemeen Bestuur Grol