Geef je op voor het Jongeren projekt van De Graafschap

09-02-2022

Gezocht: De Graafschap ambassadeurs voor het project ‘Community Champions’

Grol is 1 van de officiële voetbalpartners van De Graafschap.

De Graafschap Verbindt zoekt naar jongeren uit de regio die het verschil willen maken in hun eigen gemeente! Vanaf maart 2022 starten wij met een zestien weken durend traject, waarin je je verder kunt ontwikkelen, kennismaakt met jongeren uit de regio en je als ‘De Graafschap ambassadeur’ mooie maatschappelijke bijdragen kan opzetten in jouw eigen woonplaats. Voor dit project werken wij samen met zeven andere Betaald Voetbal Organisaties. Dit zijn Feyenoord, Excelsior, Sparta, FC Emmen, RKC Waalwijk, FC Twente en Vitesse. Natuurlijk ontmoet je ook jongeren uit andere regio’s om ervaringen uit te wisselen, kennis te delen, van elkaar te leren en samen niet alleen sportief maar ook maatschappelijk de krachten te bundelen.

Doe je mee?

- Woon je in Oost Gelre, Aalten of Winterswijk?
- Ben je tussen de 15 en 27 jaar oud?
- Wil je iets voor jouw dorp of buurt doen?

Dan is dit maatschappelijke diensttijd project iets voor jou!

Kijk ook naar het volgende filmpje met o.a. Devin Haen: Promo Community Champions

Woon jij in Oost Gelre, Aalten of Winterswijk?

Het 16 weken traject bestaat gedeeltelijk uit een groepsproces, maar biedt voldoende ruimte voor een individueel (leer-)proces. Hierbij kijken we naar jouw persoonlijke interesses en talenten. Binnen die zestien weken maken we een reis door de Achterhoek. In dit project zet je maatschappelijke (buurt)bijdragen op in de verschillende gemeenten. Dit doen je niet alleen, maar met jouw team van jongeren uit de regio. Samen bespreek je welke activiteit je wilt gaan doen en leer je van A-Z hoe je dit dan ook daadwerkelijk kan uitvoeren. Daarnaast ga je met andere jongeren actief aan de slag met het opzetten en meedoen aan een ‘streetleague’ tussen de gemeenten en een landelijke uitwisseling met de andere clubs. Ook leer je verschillende bedrijven uit de Achterhoek kennen en volg je diverse workshops. De aantrekkingskracht en de sociale kracht van De Graafschap kun je inzetten om anderen te bereiken en te betrekken door dit project. Je bent dus niet alleen betrokken, maar ook een échte ambassadeur van 'onze' club. Bovendien krijgen je als jongere de kans om iets terug te doen voor je eigen wijk of buurt, hoe gaaf is dat?

Beloning

Voor verschillende onderdelen kun je punten behalen. Alle individuele en groepsactiviteiten worden bijgehouden in een klassement. Dit klassement is een beloningssysteem. Je kunt punten inwisselen voor De Graafschap merchandise zoals trainingspakken en shirts, maar ook een meet & greet met spelers of wedstrijdkaarten van de mooiste club uit de Achterhoek. De inzet wordt beloond met een erkent MDT-certificaat, dat mooi op het CV staat. Ook op sportief gebied gaan zij “de strijd” met elkaar aan door middel van een lokale en landelijke voetbalcompetitie met de andere Community Champion Clubs: Excelsior Rotterdam, Feyenoord, De Graafschap, Vitesse, FC Emmen, RKC Waalwijk en FC Twente. Al deze onderdelen leiden tot topprestaties: in het leven van de jongeren, voor de wijk en de samenleving!

Samengevat

- Je leert van topsporters welke stappen zij moesten maken om hun dromen te bereiken.
- Je gaat op zoek naar jouw unieke talenten via workshops en trainingen.
- Je gaat aan de slag met verschillende vaardigheden.
- Je ervaart wat jouw club en jij samen kunnen betekenen voor de samenleving.
- Je leert dat sport zowel fysiek als mentaal bezig zijn is.

Al deze onderdelen moeten leiden tot topprestaties in jouw eigen leven, maar ook in je gemeente en dorp. Je gaat je inzetten bij de projecten van jouw club in jouw buurt. Denk daarbij aan meedoen met trainingen, het bedenken en organiseren van buurtactiviteiten en evenementen voor jong en oud.

Ben je vanaf 7 maart 2022 ongeveer 4-5 uur per week beschikbaar gedurende zestien weken?

Meld je dan nu aan door een mailtje te sturen naar info@degraafschapverbindt.nl en we zien je snel op De Vijverberg!