In Memoriam Jan Theissen

13-02-2022

Op donderdag 10 februari 2022 overleed thuis op de leeftijd van 82 jaar ons trouwe en graag geziene lid

JAN THEISSEN

Hij was al een half jaar ongeneeslijk ziek.

In zijn werkzame leven was hij ruim 30 jaar bij meubelfabriek Oldenhuis en daarna wegens een toenemende lichamelijke beperking 15 jaar bij Hameland in dienst. Hij mocht nog 20 jaar van zijn pensioen genieten.

In zijn vrije tijd hield hij van fietsen, puzzelen, biljarten en voetbal. Hij was een gezelligheidsmens die een aangenaam gezelschap was voor anderen. Zijn gevoel voor humor droeg daar zeker aan bij. Thuis was hij een enthousiaste en evenwichtige persoon voor zijn vrouw en kinderen. Het woord ‘kwaadheid’ kon hij niet schrijven.

Jan was een voetballiefhebber van het zuiverste soort. Hoewel hij zelf maar een aantal jaren heeft gespeeld als doelman bleef hij een grote supporter van deze sport. Hij volgde de prestaties van de Grol en met name van het eerste elftal op de voet. Uit- en thuiswedstrijden waren een vast ritueel op de zondag voor Jan en zijn broer Theo. Een vast duo langs de lijn en bij thuiswedstrijden ook in de kantine. Samen dronken ze vóór de wedstrijd al een paar biertjes op de overwinning. In de rust gevolgd door één biertje voor de schrik of de voorpret op de uitslag. Na het laatste fluitsignaal keerden beiden dan in alle rust op de fiets huiswaarts.

Het duo Jan en Theo stonden als supersuper supporters al in het eerste clubblad van de Grol. In het jaar 1981. Het bewijs voor hun onvoorwaardelijke clubtrouw. In het jubileumboek 100 jaar Grol werd dat nog eens onderstreept. De komende wedstrijden van Grol 1 zullen voor broer Theo zwaarder zijn dan voor de spelers.

Op 1 augustus 1955 is Jan lid geworden van de Grol. Bijna 67 jaar hoorde hij bij onze vereniging. In 2005 ontving hij de gouden speld voor zijn 50-jarig lidmaatschap.

Wij zullen hem echt gaan missen. Moge hij rusten in vrede.

Er is gelegenheid afscheid te nemen van Jan en zijn familie te condoleren. Op woensdagavond 16 februari 2022 van 19.00 tot 19.45 uur thuis aan de Heemskerkstraat 4 in Groenlo.

De crematie vindt donderdag 17 februari 2022 in besloten kring plaats.

Wij wensen zijn vrouw Annie, hun dochter Orana en partner Dennis, hun zoon Emon en natuurlijk ook zijn broer Theo veel sterkte in de komende tijd.

Namens bestuur en leden van de Grol,

Hans Scheinck, voorzitter.