Grol laat zich in de tweede helft helemaal inpakken

06-03-2022

Grol 1 - Bon Boys 1 2-4

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

Na de op zondag 20 februari jl. in eigen huis bewerkstelligde, glorieuze 4-0 overwinning tegen SDC ’12 Denekamp, waren de verwachtingen in het Grolkamp, en dat zowel bij de spelersgroep, de begeleiding alsmede de supportersschare hooggespannen voor de afgelopen zondag gespeelde thuiswedstrijd tegen Bon Boys uit Haaksbergen. Echter die verwachting kreeg alleen invulling en bovenal glans in het eerste bedrijf van het competitieduel tegen de in de Haaksbergse woonwijk De Veldmaat gehuisveste en in 1934 opgerichte dorpsclub. Het in de eerste 45 minuten ten toon gespreide goede voetbal van de equipe van Groltrainer William Krabbenborg resulteerde namelijk in een 2-1 voorsprong bij rust. Een tussenstand die eigenlijk de score 3-1 had moeten aangeven, ware het niet dat Luc Berentsen op slag van rust een riante kans om zeep hielp. Ter verdediging van de flamboyante Grolspits moet hierbij wel worden aangetekend dat hij het was die wel beide, in het eerste bedrijf van de wedstrijd gescoorde doelpunten voor zijn rekening nam.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl

Onder leiding van scheidsrechter Jorg Ordelmans uit Borne kreeg het publiek in de eerste 45 minuten een schitterende wedstrijd voorgeschoteld door twee teams, die helemaal tegen elkaar waren opgewassen. Het was daarbij Grol als thuisclub die vanaf de aftrap het initiatief naar zich toetrok. Was het reeds na 5 minuten spelen dat de andermaal uitblinkende 18-jarige Tiem Rots dicht bij de openingsscore was, drie minuten later was het Luc Berentsen, die de score opende. Die voorsprong hield niet lang stand, want slechts 3 minuten later zorgde Jeffrey Zijlstra van Bon Boys voor de gelijkmaker. Maar in de 26ste minuut van de eerste helft was het Luc Berentsen, die Grol met een verdiende 2-1 voorsprong liet rusten. Het was verder aan goalie Jens Keemers van Bon Boys (zoon van voormalig Groltrainer René Keemers) te danken dat Bon Boys niet met een grotere achterstand ging rusten.

In de tweede helft kreeg het ondanks de strenge kou opmerkelijk veel aanwezige publiek een totaal andere wedstrijd voorgeschoteld. Grol moest daarbij zonder al te mooi voetbal alle zeilen bijzetten om niet al te geschonden uit de strijd te komen. Maar desondanks wist men niet te voorkomen dat andermaal Jeffrey Zijlstra ervoor zorgde dat Bon Boys op gelijke hoogte kwam. Deze treffer betekende tevens het moment dat de wedstrijd naar een bedenkelijk niveau afdaalde. Grol moest alles in stelling brengen om een achterstand te voorkomen. Ondanks het gegeven dat het er op een gegeven moment duidelijk naar uitzag dat beide partijen zich tevreden konden stellen met een puntendeling, werd Bon Boys dankzij de medewerking van scheidsrechter Ordelmans in de gelegenheid gesteld om een 3-2 voorsprong te nemen dankzij een doelpunt van Stefan Overbeek. Een doelpunt gescoord in buitenspelsituatie, direct en bijzonder consequent aangegeven door assistent-scheidsrechter Bart Huijskes van Grol. Ondanks een gesprek van ‘de scheids’ met ‘de grens’ bleef de leidsman bij zijn beslissing. Een 2-3 voorsprong voor Bon Boys derhalve, die in blessuretijd ook nog eens werd omgezet in een 2-4 eindoverwinning dankzij een door Milan Bultman genomen strafschop. Bij de overtreding die leidde tot deze strafschop was het Martijn Richters van Bon Boys, die helaas een vorm van enkelbreuk opliep en naar het ziekenhuis moest worden vervoerd. Daar bleek het gelukkig om “slechts” een kneuzing te gaan.

Opstelling Grol 1 tegen Bon Boys 1

Doel: Nick Oude Luttikhuis;
Achter: Ramon Landewers, Mark te Winkel (93ste min. Mart Zieverink), Max de Vries jr. en Eduardo de Sousa Cavalcante;
Midden: Mick Wissink (83ste min. Mike Kempers), Rico Lammerdink en Tiem Rots;
Voor: Siebe Lantink (88ste min. Tygo ten Bulte), Luc Berentsen en Tycho Riteco.

Jorg Ordelmans uit Borne.

Rode kaart en gele kaarten

Rode kaarten: geen;
Gele kaarten: Mick Wissink van Grol en Milan Bultman van Bon Boys.

Team van de week: JO8-1

Uitslagen 2J