Engelse week met drie overwinningen voor Grol

21-03-2022

Grol 1 - Lemelerveld 1 1-0

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

Met drie competitie-overwinningen op rij, heeft de hoofmacht van Grol een zogenoemde Engelse (voetbal)week bijzonder succesvol afgesloten. Na een 2-4 uitoverwinning op zondag 13 maart jl. tegen Vogido in Enschede, werd afgelopen donderdag de in Hengelo Ov gespeelde inhaalwedstrijd tegen Barbaros met 1-4 zegevierend afgesloten, gevolgd door de afgelopen zondag (20 maart jl.) triomfantelijk behaalde 1-0 thuisoverwinning op Lemelerveld. Een succesvolle voetbaltrilogie, die vanzelfsprekend uitbundig werd gevierd in het Sportcafé op het sportpark Den Elshof. In het altijd gezellige, deze keer bomvolle clubhuis van ‘de Grol’ heerste, mede door toedoen van de door de VSVG georganiseerde, succesvolle voorjaars-fancy fair een opperbeste (voetbal)stemming. De voorjaars-fancy fair kende een verloop, zoals men die jaren achtereen, mede vanwege de coronacrisis, niet meer gekend heeft. Een samenzijn, beter gezegd een bont en gezellig spektakel dat zijn weerga niet kende. Een deze keer absolute voltreffer in een tijd waarin iedereen van jong tot oud naast de naweeën van de coronacrisis ook nog eens direct of indirect geconfronteerd wordt met de gevolgen van de Russisch-Oekraïensche oorlog.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl

Drie competitiewedstrijden in één week is een veel te belastende opdracht

Van de drie op rij gewonnen wedstrijden was de laatste tegen Lemelerveld kwalitatief gezien veruit de slechtste. Het pleit voor de selectie van trainer/coach William Krabbenborg dat men desondanks een 1-0 overwinning uit het vuur heeft weten te slepen. Een en ander ging met name in het tweede bedrijf van de wedstrijd gepaard met kunst- en vliegwerk, hetgeen de wedstrijd en dat zeker voor de aan de zijlijn dan wel op de tribune toekijkende toeschouwer niet ten goede kwam. Desondanks was het Grol dat reeds na vier minuten spelen in de eerste helft zorgde voor een 1-0 voorsprong. Een stand die tot het laatste fluitsignaal bleef prijken op het inmiddels nostalgische GROLSCH-scorebord. Het was Eduardo de Sousa Cavalcante, die na een sublieme actie over links topscorer Luc Berentsen op maat bediende: 1-0. In deze fase van de wedstrijd bewees Grol duidelijk de meerdere te zijn van de ploeg uit het Twentse Lemelerveld. Nadat enkele kansen om de 1-0 voorsprong verder uit te breiden om zeep werden geholpen, moest Tycho Riteco vanwege een hamstringblessure in de 24ste minuut van de eerste helft plaats maken voor Tygo ten Bulte.

Verklaarbaar of niet verklaarbaar, dit was tevens het moment waarop de Grolploeg beduidend minder ging presteren, beter gezegd door de ploeg uit Lemelerveld met de rug tegen de muur werd geplaatst. Tegelijkertijd kreeg de wedstrijd kwalitatief gezien een opdonder van jewelste met het gevolg dat de resterende wedstrijdduur bij lange na niet een tweedeklas-niveau bereikte. Trainer/coach William Krabbenborg kon na afloop van de wedstrijd het een en ander alleen uitleggen met de opmerking dat het spelen van een drietal competitiewedstrijden in één week moet worden gezien als een veel te belastende opdracht.

Met kunst- en vliegwerk werd de 1-0 voorsprong over de finish getrokken

De tweede helft stond derhalve in het teken van pompen of verzuipen, anders gezegd bij de op dat moment binnen de lijnen acterende elf Grolspelers overheerste maar één opdracht oftewel uitgangspunt en dat was het over de finish trekken van de 1-0 voorsprong, hetgeen met medewerking van het nodige kunst- en vliegwerk ook lukte. Een en ander extra versterkt vanwege een veldverwijzing van aanvoerder Rico Lammerdink na twee aan hem toegekende gele kaarten. Het was invaller Mart Willemsen, die niet alleen de aanvoerdersband overnam, maar ook invulling ging geven aan een versterkte Grol-verdediging. Grol wist uiteindelijk de 1-0 voorsprong over de streep te trekken, hetgeen in de slotminuten de verdienste was van doelverdediger Nick Oude Luttikhuis, die met een tweetal spectaculaire reddingen Grol 1 verzekerde van de overwinning en het Grollegioen van een spetterende, tevens bijzonder gezellige groepshappening in het eigen, oergezellige Sportcafé.

Voor zondag 27 maart a.s. staat de uitwedstrijd Achilles ’12 1 - Grol 1 op het programma, aanvang 14.00 uur op het sportpark ’t Wilbert in Hengelo Ov.

Opstelling Grol 1 tegen Lemelerveld 1

Doel: Nick Oude Luttikhuis;
Achter: Ramon Landewers, Mark te Winkel, Max de Vries jr. en Eduardo de Sousa Cavalcante;
Midden: Titus Hoffman (76e min. Mike Kempers), Rico Lammerdink en Tiem Rots;
Voor: Siebe Lantink, Luc Berentsen en Tycho Riteco (24e min. Tygo ten Bulte en 80e min. Mart Willemsen).

Bryan van Leeuwen uit Winterswijk.

Rode kaart en gele kaarten

Rode kaarten: Rico Lammerdink (na 2x geel)
Gele kaarten: Titus Hoffman en Mike Kempers

Uitslagen 2J