Grol in Landelijke Campagne

17-04-2022

De KNVB roept alle nieuwe leden van de gemeenteraden in de 345 gemeenten op alle aandacht te hebben voor de voetbalsport. De 3000 voetbalverenigingen vormen het grootste netwerk in Nederland. De opbrengsten van sport en bewegen zijn bijna drie keer zo hoog als de kosten. De maatschappelijke waarde van het amateurvoetbal bedraagt € 5 miljard per jaar. Het gaat daarbij op de bespaarde zorgkosten, betere onderwijsprestaties en het voorkomen van criminaliteit. Alle gemeenteraden wordt gevraagd afspraken te maken om te investeren in de sport. In het belang van de hele samenleving.

De campagne wordt gestart met een grote advertentie in de landelijke krant Algemeen Dagblad (AD) op dinsdag 19 april. De landelijke KNVB in Zeist heeft een paar verenigingen uitgenodigd aan die campagne mee te werken. Daaronder ook Grol. Op zaterdag 9 april kwamen twee vertegenwoordigers van de KNVB naar het sportpark om interviews te houden en foto’s te maken. Ze worden ontvangen door de voorzitter van de commissie Jeugdvoetbal, John ter Heerdt en door de voorzitter van het algemeen bestuur, Hans Scheinck. Ze kregen medewerking van het team JO15-2, de EHBO, een spelersmoeder en een vertegenwoordigster van het meidenvoetbal. Samen gingen ze op de foto als voorbeeld van een doorsnee zaterdag op ons sportpark. Die foto zal in Algemeen Dagblad te zien zijn. De shirtreclame van Marveld Recreatie die goed te lezen is, past overigens mooi in die landelijke krant.

Dat de Grol werd gevraagd mee te werken aan de landelijke campagne bevestigt ons goede imago als vereniging. Mogen we trots op zijn !