Communicatie afvalscheiding

18-05-2022

Van jong tot oud, samen voor een schoon en groen sportpark!

Er was eens een voorzitter met een droom... Iedereen weet hoe onze voorzitter zich hard maakt voor een schoon en groen sportpark! Gewapend met een afvalgrijper en een vuilniszak in de hand wordt voorzitter Hans Scheinck regelmatig gespot op en rondom ons sportpark. Want hij heeft een droom! Namelijk ervoor zorgen dat toekomstige generaties kunnen blijven genieten van alle mooie faciliteiten die Grol en Den Elshof te bieden hebben. Maar hoe krijgt hij dat voor elkaar? Onze duurzaamheidswerkgroep Zo Groen Als Grol schiet te hulp!

Het goed scheiden en verwerken van afval is daarbij essentieel!

Circulariteit, oftewel afval goed scheiden zodat het gerecycled kan worden, is daarbij essentieel. En laat circulariteit nou net één van de pijlers zijn waarop de werkgroep Zo Groen Als Grol zich richt. Daarom heeft de werkgroep samen met onze partner Rouwmaat Groep gezorgd voor nieuwe afvalcontainers op diverse verzamelpunten. Vooral belangrijk omdat de stroom restafval nog veel te groot was op ons sportpark. Restafval goed scheiden levert dus direct winst op, want de restafvalstroom is het meest kostbaar om in te leveren, dus ook in die zin is het voor ons belangrijk dat er consequent en goed wordt gescheiden.

Help ons zo lang mogelijk te genieten van ons mooie sportpark! Want samen zijn wij daarvoor verantwoordelijk. En elk lid, vrijwilliger en gast speelt daar een belangrijke rol in. Van jong tot oud. Gooi daarom jouw afval in de juiste, nieuwe afvalcontainer.

Onze partner Rouwmaat Groep helpt daarbij en haalt regelmatig de afvalstromen op

Onze partner Rouwmaat Groep zorgt ervoor dat de afvalcontainers regelmatig worden geleegd. Vervolgens zorgen zij ervoor dat het afval gescheiden bij de juiste afvalverwerker komt. En dat is een mooie samenwerking! Ook geeft Elco Rouwmaat aan dat er niet veel verenigingen en organisaties zijn zoals Grol die al zo actief bezig zijn met verduurzaming. Faciliteren van de mogelijkheden om ‘de knop te kunnen omzetten’ en vanuit duurzaamheid naar je vereniging of organisatie te kijken, is de essentiële stap die gezet moet worden, vertel Elco in het artikel in de Groenlose Gids.
Image
Samen gaan wij voor een schoon en groen sportpark! Want samen hebben wij als doel dat wij nog generaties lang kunnen blijven genieten van ons mooie sportpark Den Elshof. Of je nou lid, vrijwilliger of gast bent, scheid altijd goed jouw afval en dan zorgt Rouwmaat Groep voor de rest!