Vers bloed bij organisatie Marveldtoernooi

Anne-Marie Elshof en Quint Kristen toegetreden tot bestuur

Bron: clubblad 2022-1
Door: Kyra Broshuis

De organisatie van het Marveldtoernooi staat al 32 jaar als een huis. Om het toernooi ook de komende decennia voortreffelijk te kunnen organiseren, heeft het bestuur twee nieuwe enthousiaste leden in huis gehaald. Met Anne-Marie Elshof en Quint Kristen is de organisatie voorzien van nieuw elan en een frisse blik.

Eigen draai

Anne-Marie Elshof (42), werkzaam bij Trading Park B.V. in Groenlo, is via haar partner Dennis Dibbets al decennia bekend met de club. Zoon Aage speelt uiteraard ook bij de Grol en wel bij JO11-1. Met o.a organiseren heeft ze veel ervaring maar het Marveldtoernooi is helemaal nieuw voor haar. “Ik ben er zelfs nog nooit geweest. Niet omdat het me niet interesseert maar omdat we dat weekend altijd een vriendinnenweekend hebben”, vertelt ze. Dat ze benaderd werd om onderdeel uit te gaan maken van de organisatie van het internationale toernooi, verraste haar. “Het is een eer, dat zeker, maar ik heb wel eerst even tijd genomen voordat ik ja zei. Ik ben de opvolgster van Ellen Simmelink maar ga niet 1 op 1 haar taken overnemen. Ik wil er wel graag mijn eigen draai aan geven. Mijn taken liggen op het gebied van commercie, communicatie en pr. Na het toernooi 2 jaar niet “live” georganiseerd te hebben, merk je dat bij zowel de sponsoren als de vrijwilligers de focus nu langzaamaan weer naar het toernooi schuift.

Gelukkig! Deze hebben we dan ook beide heel erg hard nodig! Via deze weg alvast een grote dank voor alle toezeggingen. Maar we zijn er nog niet, dus moeten we vol aan de bak! Net als de andere bestuursleden zal ik natuurlijk ook mijn eigen netwerk gaan inzetten om ervoor te zorgen dat dit fantastische toernooi nog jaren georganiseerd kan worden.”

Nevenactiviteiten

In tegenstelling tot Anne-Marie is Quint Kristen (27), werkzaam bij Niessink & Partners in Neede, al wel actief betrokken bij het Marveldtoernooi. Quint is al sinds zijn 5e lid van de Grol, voetbalt in het tweede elftal en is assistent trainer bij de JO17-2. Vanaf zijn 17e is hij vrijwilliger bij het toernooi. “Onder begeleiding van Koen Bleumink en Sander Nijhoff help ik bij de zogenaamde nevenactiviteiten zoals de opbouw en het vermaak voor kinderen. Ik heb altijd tegen Koen, Sander en Frank Walterbos gezegd dat ik me aanbevolen hield als ze iemand nodig hadden. Toen ze me afgelopen jaar benaderden, heb ik voor de vorm nog even gezegd dat ik er over na ging denken, haha!” Quint is, hoe kan het ook anders benoemd bij de afdeling nevenactiviteiten en accommodatie. “Sander gaat mij begeleiden en zal daarna zelf andere zaken gaan oppakken.”

Het hoofd koel houden

Met de 32e editie van het Marveldtoernooi is de organisatie al maanden bezig. “Normaal gesproken beginnen we in de september met de voorbereiding maar dit jaar is het anders. We wisten niet of het toernooi dit keer wel met live publiek doorgang kon vinden, je wilt dan ook geen onnodige kosten maken. Het bleef heel lang onduidelijk en pas in februari werd de knoop doorgehakt”, vertellen Anne-Marie en Quint. “Natuurlijk is er wel een draaiboek maar we moeten nu echt druk zetten. In korte tijd alles moeten organiseren maar dat gaat lukken. In de organisatie zitten mensen die dit al vanaf het begin, dus nu voor 32e keer doen, die houden het hoofd wel koel.”

Trots

De twee nieuwkomers kijken enorm uit naar het toernooi. ”Het is fantastisch om samen met alle vrijwilligers het toernooi te mogen organiseren. Een hele grote groep mensen helpt elk jaar om alles goed te laten verlopen. Deze vrijwilligersgroep is heel divers; er zitten mensen van de club bij maar bijvoorbeeld ook familie en vrienden. Die vrijwilligers zijn ontzettend belangrijk; zonder hen zijn we nergens. We hopen dat nog meer vrijwilligers zich bij ons aansluiten, alle hulp is welkom. Het Marveldtoernooi is heel gewild bij de wereldwijde topclubs. We hebben dit jaar ook weer clubs teleur moeten stellen. Met dit deelnemersveld hopen we natuurlijk ook veel toeschouwers naar Den Elshof te halen. We hebben ze een topbezetting te bieden. De Nederlandse top 5 speelt hier en veel buitenlandse grote namen. Dat is echt wel iets om trots op te zijn.”

Het bestuur is straks bijna een week fulltime aan het werk op het toernooi. “En dat geldt ook voor alle andere vrijwilligers. Er wordt best iets van een ieder gevraagd. Des te gaver als het toernooi dan ook op rolletjes verloopt! Maar dat weten we natuurlijk pas na 12 juni.

Op de dinsdag voor het toernooi komen de eerste ploegen al aan en dan begint het. Wij kunnen niet wachten!”

Quint en Anne-Marie roepen iedereen op om te komen kijken bij het toernooi op 10, 11 en 12 juni aanstaande op Den Elshof. Dit jaar zijn er 6 Nederlandse teams en dus 6 buitenlandse teams. De opzet van het toernooi is ongewijzigd: twee poulewedstrijden op de vrijdagavond, drie op de zaterdag en op de zondag de plaatsings- en finalewedstrijden.

“We hopen dat ook nieuwe sponsoren en vrijwilligers zich bij ons blijven melden. Want zonder hen valt er weinig te organiseren. Er zijn heel veel mogelijkheden. Neem vooral contact met ons op!”

Meer informatie staat op www.marveldtournament.com

Update: De clubs Manchester United en Bayer 04 Leverkusen, die nog op de banner op de foto staan, zijn inmiddels vervangen door VfL Wolfsfburg en Borussia Mönchengladbach.