Sportpark Den Elshof verrijkt met Teqball Tafel

08-06-2022

Bron: Groenlose Gids
Tekst en foto: Theo Huijskes

Het grote aantal voorzieningen op het sportpark Den Elshof van de sportvereniging Grol heeft afgelopen zondag een mooie uitbreiding ondergaan. Het betreft in dit geval een zogenoemde Teqball Tafel. Teqball is naast padel één van de snelst groeiende sporten ter wereld. Het betreft in dit geval een leuk en toegankelijk voetbalspel. Het is uitdagend en leerzaam en dat voor sporters, in dit geval voetballers in alle leeftijden.

De aanschaf, alsmede de plaatsing van de tafel is tot stand gekomen dankzij de medewerking van Rolugro Pitch & Equipment Groenlo, de VSVG oftewel de vrienden van de sportvereniging Grol en de familie Porskamp, zijnde de beheerdersfamilie van het Sportcafé op het sportpark Den Elshof.

En juist laatstgenoemde familie verdient in dit geval een extra vermelding. Want de financiële bijdrage van deze familie voor de aanschaf en plaatsing van de tafel heeft namelijk te maken met het overlijden van ‘kantinebaas’ Henk Porskamp in mei 2020 op 77-jarige leeftijd. De toen tijdens de condoleancebijeenkomst gedoneerde gelden zijn door de familie beschikbaar gesteld ten behoeve van de jeugd van de Grol. En deze toezegging is derhalve afgelopen zondag in de aanbieding van een passend cadeau helemaal waargemaakt.