Grol strandt in de eerste ronde van de nacompetitie

12-06-2022

SDOUC 1 - Grol 1 2-1

Bron: Groenlose Gids
Tekst en foto: Theo Huijskes

De droom van Grol om via de nacompetitie alsnog een plaats in de eerste klas KNVB te kunnen bewerkstelligen, werd reeds in de eerste ronde verstoord. Dankzij een doelpunt van spits en topscorer Luc Berentsen, en dat op aangeven van Tycho Riteco, wist Grol nog wel de rust in te gaan met een 0-1 voorsprong. Maar op een dramatisch slecht kunstgrasveld moest Grol toezien dat SDOUC Ulft, zijnde de club van trainer Jan Vreman, met een 2-1 overwinning aan de haal ging. Hierbij aantekende dat zoon Jesse Vreman ook nog eens de winnende treffer voor zijn rekening nam. Maar ondanks deze pijnlijke nederlaag kan de Grolploeg van trainer William Krabbenborg met opgeheven hoofd een punt zetten achter de competitie 2021-2022. Een voetbaljaargang, die voor de Grolequipe weliswaar geen promotie heeft opgeleverd, maar wel een, in tal van opzichten enorme update van het vele aanwezige voetbaltalent, waarmee in het volgende seizoen een hernieuwde poging tot succes kan worden bewerkstelligd. Want zoals in eerdere verslagen reeds uitvoerig aan de orde gesteld, ziet de sportieve toekomst van de voetbalfamilie Grol er bijzonder rooskleurig uit. Deze conclusie werd op de terugreis naar Groenlo in de touringcar, waarin spelers, begeleidingsteam en een groot aantal supporters waaronder uw verslaggever zich tegoed deden aan een lekker biertje, nog eens bevestigd.

Talent Thiemo Wessels dient zich aan

Bij Grol week deze keer oefenmeester William Krabbenborg met de keuze voor de doelman af van de gebruikelijke wisselprocedure. Daar waar Nick Oude Luttikhuis aan de beurt was om te spelen, kreeg Wessel Baarslag de voorkeur van de oefenmeester. Moet gezegd worden dat Baarslag, en dat mede met gebruikmaking van zijn uitstraling, een uitstekende partij keepte. Maar de belangrijkste winst in deze is dat Grol voor de positie van sluitpost in de hoofdmacht twee uitstekende kandidaten ter beschikking heeft. In de achterhoede en dat centraal speelde Thiemo Wessels, met 18 levensjaren de jongste telg binnen de basiself, een voortreffelijke partij. Een talentvolle speler waar in de komende jaren veel van verwacht mag worden. De tweede centrale verdediger van afgelopen zondag, zijnde Max de Vries, verdient een extra groot compliment. Daar waar hij vrijdag, zaterdag en zondag voorafgaande aan de wedstrijd in Ulft nog als trainer/coach verantwoordelijk was voor het jeugdteam van Grol dat deelnam aan het Internationale Marveldtoernooi, en dat helemaal deed op zijn eigen fanatieke manier, stond hij ’s middags met verve zijn mannetje in de hoofdmacht van Grol. Chapeau en nog eens chapeau!

Spelers met een mooie voetbaltoekomst

Wat de beide backs betreft, lijkt de steeds beter spelende Mike Kempers, die helaas met een blessure uitviel, een zekerheid te zijn voor het nieuwe seizoen. Jammer daarentegen is dat linkervleugelverdediger Eduardo De Sousa Cavalcante verkast naar AZSV Aalten. Op het middenveld liet aanvoerder Rico Lammerdink nog eens zien dat hij in meerdere opzichten een uitstekende schakelspeler is tussen de achter- en voorhoede. De overige twee middenvelders, zijnde Tiem Rots en Mark Hietland hebben dit seizoen laten zien dat er gelet op het aanwezige talent voor hen een mooie voetbaltoekomst is weggelegd. Hetzelfde mag overigens worden gezegd van Titus Hoffman, die dit seizoen werd geveld door een langdurige blessure, maar in het nieuwe voetbaljaar hopelijk weer van de partij is. De voorhoede met Siebe Lantink, Luc Berentsen en Tycho Riteco schijnt, en dat gelet op in ieder geval de prestaties in de tweede helft van het afgelopen seizoen, een zekerheid te zijn. En dan hebben wij het nog niet eens over spelers als onder anderen Mick Wissink, Mart Willemsen, Ramon Landewers, Sem Brummelaar, Mart Zieverink, Roel Bruins, Mark te Winkel, Tygo ten Bulte, Myron Baten en niet te vergeten Wouter Pillen, die op de voetbalweg terug is. Derhalve al met al een uitstekend voetbalperspectief voor het seizoen 2022-2023!

Opstelling Grol 1 tegen SDOUC 1

Doel: Wessel Baarslag;
Achter: Mike Kempers (69e min. Ramon Landewers), Thiemo Wessels, Max de Vries (64e min. Mick Wissink) en Eduardo de Sousa Cavalcante;
Midden: Mark Hietland (64e min. Mart Zieverink), Tiem Rots en Rico Lammerdink;
Voor: Siebe Lantink (77e min. Wouter Rexwinkel), Luc Berentsen en Tycho Riteco.