Verloop derde ronde AH-Competitie

15-06-2022

Op maandagavond 13 juni was alweer de derde speelronde van de AH-competitie.

Daags na het 32e internationale Marveldtoernooi was het weer de tijd voor de andere talenten van de Nederlandse topclubs in de AH-competitie. De onvervalste klassieker stond op het programma. Er stond nog veel op het spel want Feyenoord is nog puntloos en Ajax kan bij een verliespartij van FC Twente nog de koppositie pakken als het met ruime cijfers weet te winnen van de Rotterdammers. Al snel bleek dat Ajax een maatje te groot was voor Feyenoord en wist de goed keepende doelman van Ajax het doel schoon te houden. Uitslag op het Wilgenpark 11-0 in het voordeel van de Amsterdammers die zich met deze uitslag zo goed als zeker wisten te plaatsen voor de finale.

(Meer foto's op Facebook)

FC Twente ging op bezoek in Eindhoven. In een attractief duel werd het aanwezige publiek goed vermaakt. Twente wist dat het aan een punt genoeg had om te mogen spelen voor het kampioenschap op zaterdag 18 juni tijdens de afsluiting van het seizoen. Het werd nog even billen knijpen maar Twente wist de overwinning voor de derde keer op rij binnen te slepen. Eindstand 7-8 voor De Tukkers.

De Oude Dame tegen De Koninklijke, een kraker van jewelste in de Europese competitie. Juve die aan  punt genoeg had om de finale ronde te bereiken en Real die de overwinning hiervoor nodig had maakte er een ontzettend spannende laatste ronde van. Het nagelbijtende publiek kon genieten van mooie acties en 10 goals. Een veel besproken goal van Juventus werd goedgekeurd door de spelbegeleider, er was geen VAR aanwezig dus het doelpunt bleef staan. Een goede keuze in vele ogen. De doelpunten werden evenwichtig verdeeld door beide teams. Eindstand 5-5 waardoor Juve zich plaatst voor de finale en Real Madrid afhankelijk is van de uitslag in Liverpool.

Barcelona wist dat het met ruime cijfers moest winnen van Liverpool om zo nog kans te maken op plaats twee. Waar enkele dagen geleden Shane Kluivert en oud-Barcelona speler Patrick Kluivert nog op het veld gestaan hebben, is het nu het Barca van onze eigen talenten die goed veldspel laten zien en Liverpool met ruime cijfers weten te verslaan. Einstand 3-10 voor de Catalanen die met deze overwinning Real voorbij gaan op de ranglijst en zich op mogen maken voor de finale van komende zaterdag.