Zilveren Schoen voor Timon Nijman

21-07-2022

Bron: Elna

Werden de meeste prijzen en titels onlangs al vergeven tijdens de jaarlijkse Afsluiting van het seizoen, de Zilveren schoen werd echter pas afgelopen week uitgereikt. Aan een zeer bijzondere speler, op een hele speciale avond. Namelijk tijdens de Afsluiting van het seizoen van de G-voetballers van Grol-LONGA, in het sportcafé Grol.

“De Zilveren Schoen wordt elk jaar uitgereikt aan de topscorer van de vrijdagavondteams van de Grol (35+/45+ en vrouwen 7 tegen 7) en Grol G1,” vertelt Luc Stortelder, namens de organisatie ‘Gouden Schoen/Zilveren Schoen’. “Dit jaar was er een overduidelijke, maar ook heel bijzondere winnaar, die bovendien alle concurrentie ver achter zich liet: Timon Nijman van Grol G1. Timon scoorde maar liefst 23 goals! Dat waren er 10 meer dan de nummer 2, Milou Groot Kormelink. Al met al een fantastische prestatie van Timon, maar niet onvermeld mag blijven dat Timon al deze goals nooit en te nimmer had kunnen scoren zonder de hulp en inzet van zijn teamgenoten,” complimenteert Luc hiermee ook al zijn medespelers. “Een keeper houdt de ballen tegen, een verdediger pakt de ballen af, een middenvelder speelt de spitsen aan. Dat is nou eenmaal het spelletje, maar weldegelijk een noemenswaardig gegeven dat nooit uit het oog verloren mag worden.”

De organisatie, bestaande uit Jorn Reijrink en Luc Stortelder, kan gelet op het bovenstaande niet anders dan grote complimenten geven aan héél Grol G1. “Het was weer een mooie editie, hopelijk wordt er volgend seizoen weer net zoveel gescoord!” De fraaie bokaal, het laten delen van de medespelers in het succes van Timon en de motiverende woorden, hebben in ieder geval al de G-voetballers al een grote stimulans gegeven.

Poster

Een andere G-voetballer die in het zonnetje werd gezet was Erwin Hummelink. Erwin is een van de vele toppers die het G-voetbal Grol-LONGA in zijn gelederen heeft. Erwin stond een tijdje geleden op een foto in het clubblad van Grol, waarop hij een prachtige actie aan de bal maakt. Reden voor begeleiders van Erwin om de foto op te vragen bij de clubbladredactie. “Wij vonden het een zo leuk verzoek, en de foto eveneens, dat het ons wel een leuk idee leek om de foto zodanig te bewerken dat Erwin er alleen op staat en er dan een poster van te maken. John Ligtenberg heeft er een prachtige staande solofoto van gemaakt,” vertelt Henri Walterbos, hoofdredacteur clubblad Grol. “Onze drukker, Bein Westerlaan in Lichtenvoorde, vond de vraag op zijn beurt weer zo origineel dat hij een tweetal grote posters, compleet met Erwin zijn naam en logo van Grol-LONGA G-voetbal erbij op, gratis ter beschikking stelde aan een superblije en -trotse Erwin. Van zijn voetballeiders en zijn begeleiding hoorde ik hoe blij hij er mee was. Daar doe je het voor. Erwin mag terecht trots zijn. Het is een prachtige foto.”