Ruime nederlaag Grol in finale Keitoernooi

20-08-2022

Na de 1 – 1 tegen Longa ’30 op dinsdag en winst na penalties speelde Grol op zaterdag 20 augustus de finale van het Keitoernooi tegen AZSV, dat op dinsdag van RKZVC had gewonnen.

AZSV bleek een maatje te groot voor Grol, en misschien wel twee. Grol kwam eigenlijk geen moment in het spel. Desondanks was de eerste kans voor Grol, een kopbal van Thiemo Wessels uit een hoekschop kwam helaas vlak voor de lijn tegen een medespeler aan. AZSV was duidelijk verder en liet de bal makkelijk rondgaan. Tot aan de drinkpauze hield Grol redelijk stand, en gaf geen kansen weg. Maar vlak na de drinkpauze was het een even een foutenfestival. Binnen drie minuten vielen drie tegendoelpunten: een boogbal over Wessel, een afgeslagen bal die hard en laag werd binnengeschoten en een rollertje.

Grol kwam niet verder dan enkele individuele acties, die helaas weinig opleverden. De passing was niet voldoende. Vlak voor rust werd het ook nog 0 – 5: een schot van 30 meter in de hoek over Wessel en één van dichtbij.

In de tweede helft was het gif bij AZSV er uit, waar Eduardo de Sousa Cavalcante in de tweede helft nog inviel. AZSV, dat zaterdag al weer aan de competitie begint, was weer het meeste in balbezit, zonder echt gevaarlijk te worden. Grol kwam sporadisch bij het doel van AZSV en wist de schade beperkt te houden. In de 60e minuut viel de 0 – 6. Dit was tevens de eindstand.

Grol wordt hiermee tweede op het Keitoernooi. De andere wedstrijd tussen Longa en RKZVC eindigde in een 7 – 0 overwinning voor Longa, die daarmee de derde plaats behaalt.

Een leerzame ervaring voor Grol. De volgende oefenwedstrijd is aankomende zaterdag thuis tegen BVC uit Bloemendaal.

Basisopstelling Grol: Wessel Baarslag, Luc Berentsen, Mick Wissink, Max de Vries, Roel Bruins, Thiemo Wessels, Tycho Riteco, Siebe Lantink, Mike Kempers, Mart Willemsen en Kjell Riteco.

Invallers: Tiem Rots, Tygo ten Bulte, Mart Zieverink en Ramon Landewers.