Grol 1 en 2 winnen van Bloemendaal 1 en 2

28-08-2022

Op zaterdag 27 augustus speelden zowel Grol 1 als Grol 2 tegen BVC Bloemendaal. Bloemendaal had een trainingsweekend belegd bij Hofparken in Winterswijk en als onderdeel daarvan een oefenwedstrijd tegen Grol georganiseerd. BVC 1 komt net als Grol 1 uit in de 2e klasse. BVC 2 komt net als Grol 2 uit in de reserve Hoofdklasse.

Grol 1 speelde een goede en gedreven wedstrijd. Het begin ging redelijk gelijk op, waarbij Grol wat meer balbezit had, maar door teveel balverlies geen kansen wist te creëren. Na een half uur viel de 1 - 0: Mick Wissink schoot een voorzet van Ramon Landewers zeer bekeken in de hoek. Voor rust viel ook de 2 - 0: een schot van Roel Bruins belandde op de paal, waarna Mick Wissink attent binnen tikte. BVC kwam in de eerste helft niet verder dan een schot op de paal.

In de tweede helft was Grol duidelijk sterker. Nick Oude Luttikhuis had niet veel te doen, maar hield met twee mooie reddingen zijn doel schoon. Mick Wissink was op dreef en scoorde zijn derde en daarmee dus een hattrick. Vlak voor tijd kopte Tiem Rots nog fraai kruislings de 4 - 0 binnen, na een mooie voorzet van Tygo ten Bulte. Dit was tevens de eindstand.

Basisopstelling Grol 1: Nick Oude Luttikhuis, Kjell Riteco, Tycho Riteco, Ramon Landewers, Mike Kempers, Thiemo Wessels, Mick Wissink, Roel Bruins, Rico Lammerdink, Siebe Lantink en Luc Berentsen.
Invallers: Tiem Rots, Jordy Schutten en Tygo ten Bulte.

Ook Grol 2 wist zijn wedstrijd tegen BVC 2 te winnen. Bij rust was het 3 - 1 met doelpunten van Mart Zieverink, Tygo ten Bulte en Imade Eljaroudi. Na rust werd het nog spannend, maar trok Grol toch aan het langste eind. Jordi Rupert scoorde het vierde doelpunt voor Grol 2. Eindstand: 4 - 3.

Na afloop was er een gezellig samenzijn met een hapje en een drankje met de vier teams. Een meer dan geslaagde oefenactiviteit.

Zondag 4 september speelt Grol 1 om 14.30 uur thuis zijn eerste bekerwedstrijd tegen FC Winterswijk 1. Ook Grol 2 speelt op deze dag in de beker, en ook hier is FC Winterswijk de tegenstander. Grol 2 speelt om 10.30 uur uit.