Off day Grol tegen Bon Boys

11-09-2022

Sterkhouders verzaken

Debuut Yaluca Meusert en Charaf Eljaroudi

Met een mooie 3 – 1 winst op zak uit de eerste bekerwedstrijd tegen FC Winterswijk ging Grol met veel vertrouwen op bezoek bij Bon Boys, dat de eerste wedstrijd met 3 – 0 gewonnen had van Varsseveld. Het werd echter een deceptie op Sportpark De Greune. Grol verzaakte op diverse fronten en Bon Boys was de bovenliggende partij. In de gehele wedstrijd wist Grol geen enkele (echte) kans te creëren, terwijl Bon Boys in de eerste helft al vijf opgelegde kansen had, maar nog niet wist te scoren, maar dat in de tweede helft recht zette met drie doelpunten binnen vijf minuten. Eindstand: 4 – 0 voor Bon Boys.

Met name de sterkhouders van Grol op het middenveld en voorin lieten niet hun gebruikelijke niveau zien. Goede acties werden gevolgd door foutieve passes of onnodig balverlies. Het spel van Grol was de gehele wedstrijd onrustig en men wist de bal niet in de ploeg te houden. Wellicht ook de verdienste van een sterk Bon Boys dat de bal goed liet rondgaan en als team veel sterker was dan Grol.

In het eerste kwartier ging Bon Boys voortvarend van start met drie grote kansen. Wessel Baarslag voorkwam een vroege achterstand oog in oog met de spits van Bon Boys. Een schot van Bon Boys ging vlak voorlangs. En onnodig balverlies leidde tot weer een kans van Bon Boys, maar een voet van Grol tegen de bal voorkwam erger. Na een half uur leek Grol zich iets te herpakken, zonder echt gevaarlijk worden. Vlak voor rust kreeg Bon Boys nog twee grote kopkansen, maar beide spelers misten de voorzet. Grol ging dus gelukkig met 0 – 0 de rust in.

De tweede helft bracht helaas geen wijziging in het wedstrijdbeeld. Na een paar minuten was er al weer een grote kans voor Bon Boys, waarbij een voorzet van dichtbij werd overgekopt. Het kansje dat Grol dan nog kreeg was een vrije trap van de zijkant genomen door Max de Vries, die door de keeper uit de bovenhoek werd getikt. Zou Grol dit kunnen volhouden tot aan het eind van de wedstrijd? Dat bleek niet zo te zijn. Net als tegen AZSV kreeg men binnen vijf minuten drie tegengoals te incasseren. Wessel bracht een doorgebroken speler onrechtmatig ten val en kreeg een penalty tegen. Deze werd strak in de linkeronderhoek binnengeschoten: 1 – 0. Balverlies op het middenveld leidde de 2 – 0 in, waarbij de spits eenvoudig de bal kon binnenschuiven. En bij de 3 – 0 werd de verdediging van Grol volledig uitgespeeld. Een kwartier voor tijd viel dan ook nog de 4 – 0. Wederom een uitgespeelde aanval. Vlak voor tijd leek Grol nog de eretreffer aan te tekenen, maar het schot van Mick Wissink op aangeven van Tycho Riteco ging naast. Einduitslag derhalve 4 - 0.

Het enige positieve aan de wedstrijd was het debuut van zowel Yaluca Meusert (speler van JO19-1) als Charaf Eljaroudi (speler Grol 2). Beiden vielen 20 minuten voor tijd in en speelden een verdienstelijke pot.

De wedstrijd Varsseveld tegen FC Winterswijk eindigde in 0 – 5 en daarmee staat Grol nu op een gedeelde twee plaats in de bekerpoule. De eerste twee ploegen op de ranglijst gaan door naar de volgende ronde. Grol heeft hierop nog kans, maar is afhankelijk van wat FC Winterswijk doet. Grol speelt zondag tegen Varsseveld en deze uitwedstrijd begint om 14.00 uur.

Wedstrijdinformatie

Opstelling Grol: Wessel Baarslag, Kjell Riteco (70. Yaluca Meusert), Max de Vries, Mike Kempers (65. Mart Willemsen), Rico Lammerdink, Ramon Landewers, Mick Wissink, Tiem Rots (70. Charaf Eljaroudi), Tycho Riteco, Luc Berentsen (65. Jordy Schutten), Siebe Lantink.

Scheidsrechter: Olaf Wiggers.

Geel: Mick Wissink en Wessel Baarslag.

Stand Beker groep 1-16

Bon Boys 2 – 6 (+7)
FC Winterswijk 2 – 3 (+3)
Grol 2 – 3 (-2)