Grol start competitie met 3 punten

25-09-2022

DIO ’30 – Grol 0 – 1

Op zondag 25 september speelde Grol 1 zijn eerste competitiewedstrijd van dit seizoen uit tegen DIO ’30 in Druten. Het werd geen beste wedstrijd. Beide teams hadden moeite met het lange gras en het hobbelige veld. De eerste helft ging gelijk op en werd er weinig tot geen gevaar gecreëerd voor beide doelen. In de tweede helft probeerde Grol het spel wat sneller van achter naar voren te verplaatsen, hetgeen succesvol uitpakte. Luc Berentsen scoorde in de 75e minuut de 0 – 1. Grol had nog enkele goede mogelijkheden op een tweede doelpunt, maar wist niet meer te scoren. Achterin hield Nick Oude Luttikhuis het doel schoon en daarmee had Grol na 98 minuten de eerste drie punten in de 2e klasse H te pakken.

Grol startte met Nick Oude Luttikhuis als keeper, die voor deze competitie de voorkeur krijgt boven Wessel Baarslag. Nick keepte attent en moest in de eerste helft meerdere keren uit de zestien komen om een diepe bal van DIO te onderscheppen. DIO begon met vroeg te storen, maar na een kwartier wist Grol zich hier onderuit te voetballen. Desondanks was het DIO dat de eerste kans had van de wedstrijd. De spits, tevens aanvoerder van DIO strandde echter op Nick. De aanvoerder van DIO was één van de gevaarlijkste spelers aan DIO kant, maar Thiemo Wessels speelde verdedigend een puike partij en voorkwam dat hij nog meer kansen kreeg. Grol creëerde geen echte kansen en kwam niet verder dan een gevaarlijke voorzet en vlak voor rust liet Luc Berentsen de bal van zijn voet springen na een prachtige aanval opgezet door Mike Kempers. Het middenveld van Grol met Tiem Rots en Mark Hietland had moeite met het veld, en daardoor om een goede aanval op te zetten en de beslissende pass te geven. Op slag van rust kreeg Nick nog een gevaarlijke stuiterschot te verwerken, maar deze werd uiteindelijk tot hoekschop verwerkt. Ruststand 0 – 0.

In de tweede helft ging Grol wat opportunistischer spelen, waarbij DIO op een gegeven moment drukker was met de scheidsrechter dan met de tegenstander. Dit leverde DIO in totaal vier gele kaarten op wegens praten. Door het andere spel van Grol kwamen Tycho Riteco en Luc Berentsen meer in de wedstrijd. Een vrije trap van Max van de zijkant werd door Luc net overgekopt. Even later kwam uit een corner de bal bij Rico Lammerdink terecht, die de bal rakelings overschoot. Na een half uur in de tweede helft was het dan toch raak: Luc werd diepgestuurd en tussen twee verdedigers in wist Luc de bal te bemachtigen en deze langs de uitkomende keeper te schuiven: 0 – 1. Nog geen twee minuten later had hij ook de 0 – 2 op de schoen. Hij werd na een mooie actie van Tiem Rots op links vrijgespeeld bij de tweede paal, maar van dichtbij ging zijn schot via de keeper naast het doel. In blessuretijd was het nog even billen knijpen. Scheidsrechter Baardman trok nog 8 minuten blessuretijd bij. Daarin kwam DIO een tweetal keren gevaarlijk in de zestien, maar de schoten gingen via een Grol speler naast het doel. Aan de andere kant had Tycho nog een mooie kans, maar zijn schot ging via de lat over. Eindstand derhalve 0 – 1.

Op basis van de tweede helft een terechte overwinning, en een mooie opsteker aan het begin van deze nieuwe competitie. Het spel kan nog wat verzorgder. Op zondag 2 oktober speelt Grol thuis tegen Union uit Malden/Nijmegen dat de eerste wedstrijd met 4 – 1 wist te winnen van Spero. Aanvang 14.30 uur.

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:

75e min. 0 – 1 Luc Berentsen

Scheidsrechter:

Patrick Baardman uit Arnhem

Geel:

Siebe Lantink, Tiem Rots en Tycho Riteco van Grol en 4x DIO ‘30

Opstelling Grol:

Nick Oude Luttikhuis, Thiemo Wessels, Max de Vries, Kjell Riteco, Mike Kempers, Tiem Rots, Mark Hietland, Ricardo Lammerdink, Siebe Lantink (85. Mart Willemsen), Luc Berentsen en Tycho Riteco (96, Tygo ten Bulte).

Uitslagen 2H

DIO ’30 – Grol 0 – 1