Grol excelleert en stelt zege vast in de eerste helft

16-10-2022

Grol - Varsseveld 3 - 1

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

Na de nog steeds doorwerkende, tevens onnodige 3-2 nederlaag in Zevenaar tegen DCS, heeft de hoofdmacht van Grol revanche genomen in de thuiswedstrijd tegen SC Varsseveld: 3-1. Al moet daar direct bij aangetekend worden dat die revanchegedachte met name in het eerste bedrijf van de afgelopen zondag gespeelde competitiewedstrijd tot uiting kwam. Gedurende de eerste 45 minuten was Grol duidelijk de bovenliggende partij, hetgeen moge blijken uit het feit dat alle drie de doelpunten in de eerste helft tot stand kwamen. SC Varsseveld wist daar in de tweede helft één tegendoelpunt tegenover te zetten, hetgeen tot gevolg had dat de Grol-elf de volle buit voor zich opeiste en daarmee een voorlopig 2e positie in de tweede klasse H wist te bewerkstelligen.

Bij de wedstrijd van afgelopen zondag was de in Zevenaar niet van de partij zijnde middenvelder, tevens aanvoerder Rico Lammerdink weer van de partij, waarbij andermaal bleek welk een nuttige, beter gezegd belangrijke verbindings- c.q. schakel- speler hij is tussen de achterhoede en de voorhoede van het Grolteam. Grol begon zonder de jonge centrale verdediger Thiemo Wessels, die tegen DCS geblesseerd raakte. Hij werd op een bijzonder verdienstelijke manier vervangen door Mart Willemsen, die ervoor zorgde dat de balans binnen het team en dat met name in de achterhoede helemaal intact bleef.

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl. Meer foto's op onze Facebookpagina.

Grol zorgt voor een loepzuivere hattrick

Het goede spel van Grol in de eerste helft droeg ertoe bij dat spits Luc Berentsen, en dat eveneens in de eerste 45 minuten, een loepzuivere hattrick kon scoren. Reeds in 8e minuut was het Max de Vries, die van achteruit een voortreffelijke pass lanceerde, die Berentsen verlengde met de openingstreffer. Vervolgens diende zich in de 23e minuut het absolute hoogtepunt van de wedstrijd aan. Aan de basis hiervan stond de excellent spelende linkerverdediger Kjell Riteco, die aan de bal een hogeschool actie ondernam om vervolgens broer en aanvaller Tycho Riteco aan te spelen, die op zijn beurt Luc Berentsen in de gelegenheid stelde om de 2-0 voorsprong te realiseren. Een plaatje van een aanval, afgerond met een prachtig doelpunt. Nadat vervolgens SC Varsseveld via in eerste instantie Jorrit Haverkamp en even later door toedoen van Cas Kemperman enkele doelrijpe kansen onbenut liet, was het in de blessuretijd van de eerste helft Luc Berentsen, die met een magistrale omhaal het verlengstuk gaf aan een hoogstaande aanvalsopzet van de nummer 10 van Grol: Tiem Rots, hetgeen de 3-0 ruststand in het voordeel van Grol tot gevolg had.

Vier keer een gele kaart voor Varsseveld

In de tweede helft kreeg het publiek op het sportpark Den Elshof een totaal andere wedstrijd te zien. In de kwalitatief veel mindere tweede 45 minuten was het daarbij aan Grolzijde Mark Hietland, die een gele kaart kreeg te incasseren, terwijl aan SC Varsseveld een viertal gele kaarten werden uitgereikt door scheidsrechter Gerard Harmelink uit Deventer, waarbij twee kaarten bestemd voor trainer/coach Arno Heersink en assistent-trainer/coach Martijn Besselink. Daarnaast was het Brandon Eerland, die voor Sc Varsseveld in de 54e minuut de eerste en enigste tegentreffer liet aantekenen. Daarnaast kreeg Grol in het tweede bedrijf nog voldoende kansen om de voorsprong uit te breiden, maar wist in tegenstelling tot de eerste helft deze keer niet met de geboden kansen om te gaan. Een sprekend voorbeeld daarvan was de kans, die de uitstekend spelende Tiem Rots in de blessuretijd van de wedstrijd na een pass van Luc Berentsen, en dat alleen voor de keeper van SC Varsseveld, kreeg en niet in een doelpunt wist om te zetten. Eindstand derhalve: 3-1.

Vervolg programma Grol 1:

Donderdag 20 oktober: Grol 1 – Ruurlo 1 (bekercompetitie); aanvang: 20.15 uur
Zondag 23 oktober: Grol 1 vrij van competitie
Dinsdag 25 oktober: RKZVC 1 - Grol 1 (Achterhoek Cup); aanvang: 20.15 uur
Zondag 30 oktober: Beuningse Boys 1 - Grol 1(competitie); aanvang: 14.00 uur

Wedstrijdinformatie

7e min. 1 - 0 Luc Berentsen
22e min. 2 - 0 Luc Berentsen
45+2e min. 3 - 0 Luc Berentsen
54e min. 3 - 1 Brandon Eerland

Scheidsrechter: Gerard Harmelink uit Deventer

Gele kaarten: Mark Hietland van Grol en 4x geel bij Varsseveld

Opstelling Grol:
Nick Oude Luttikhuis, Mike Kempers, Mart Willemsen, Max de Vries, Kjell Riteco, Rico Lammerdink, Siebe Lantink (80. Mick Wissink), Mark Hietland, Luc Berentsen, Tiem Rots en Tycho Riteco (89. Jordy Schutten).

Uitslagen 2H

Grol - Varsseveld 3 - 1