Grol wint van RKZVC in strijd om de Achterhoek Cup

RKZVC 1 - Grol 1 0-1

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

De hoofdmacht van Grol heeft zichzelf een grote dienst bewezen door in de regionale competitie om de Achterhoek Cup met 0-1 te winnen van RKZVC. Op het sportpark De Greune Weide in Zieuwent was het Grolspits Luc Berentsen, die in de 18e minuut van de eerste helft de enige en zo later bleek beslissende treffer wist aan te tekenen. Het doelpunt kwam tot stand uit een door Tiem Rots genomen hoekschop, die door de topscorer van Grol langs goalie Joël Paijers van RKZVC werd gekopt. Dankzij deze overwinning gaat Grol door naar de volgende ronde. RKZVC krijgt nog een herkansing tegen VVG ’25 uit Gaanderen, dat een 3-0 nederlaag leed tegen DZC ’68 uit Doetinchem.

Het gevolg van de in Zieuwent behaalde zege is dat het Grolteam van hoofdtrainer William Krabbenborg, na de 2-0 overwinning tegen Ruurlo, en dat in de KNVB-bekercompetitie, alsmede nu de 0-1 zege op hoofdklasser RKZVC -tegenwoordig als vierde divisionist aangemerkt-, zich in positieve zin kan opmaken voor de eerstvolgende competitiewedstrijd in de tweede klasse H van de KNVB en dat is zondag 30 oktober a.s. om 14.00 uur in Beuningen tegen de plaatselijke voetbalclub Beuningse Boys.

Een laatste poging van RKZVC om de gelijkmaker te produceren. Foto: Theo Huijskes

Geen hoogstaande wedstrijd

Maar met alle respect voor de overwinning van Grol, in Zieuwent kreeg het aanwezige publiek geen hoogstaande wedstrijd voorgeschoteld. Van meet af aan, en dat tot en met het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Jeroen Sins, betrof het een bijzonder rommelige partij, bij vlagen lange halen-voetbal zonder dat daaraan prestatief positiespel aan vooraf ging. Met name RKZVC, zoals gezegd in de competitie op het hoogste amateurniveau acterende, leverde een wanprestatie. Na de 0-1 voorsprong liet Grol zich helemaal in het voor het publiek niet interessante voetbalniveau van de thuisclub meesleuren. Het positieve aan Grolkant is dat men ondanks enkele invallers de voorsprong wist te handhaven. Bij Grol ontbraken doelman Nick Oude Luttikhuis en de veldspelers Thiemo Wessels, Rico Lammerdink en Mark Hietland. Daar kwam bij dat de niet fitte Tycho Riteco zich reeds na 38 minuten spelen moest laten vervangen door de verrassend goed debuterende Imade Eljaroudi. De Grolequipe verdient derhalve een groot compliment dat men zich ondanks al deze wisselingen staande heeft weten te houden tegen vierde divisionist RKZVC.

Opstelling Grol 1 tegen RKZVC 1:

Doel: Wessel Barslag;
Achter: Ramon Landewers, Mike Kempers, Mart Willemsen en Kjell Riteco;
Midden: Siebe Lantink, Mick Wissink (60e min. Max de Vries) en Tiem Rots;
Voor: Jordy Schutten (78e min. Teun Reijrink), Luc Berentsen (60e min. Mart Zieverink) en Tycho Riteco (38e min. Imade Eljaroudi).