Grol timmert aan de weg met een ruime zege

13-11-2022

OBW - Grol 0-5

Bron: Groenlose Gids
Door: Theo Huijskes

Grol heeft niet alleen zichzelf, maar ook het grote aantal meegereisde Grolsupporters een geweldige dienst bewezen door de uitwedstrijd tegen kampioenskandidaat OBW in Zevenaar met een 0-5 overwinning af te sluiten. Op het sportpark Hengelder in de Gelderse Liemers nam de Grolequipe daarmee wraak voor de in de uitwedstrijd tegen Beuningse Boys geleden 2-0 nederlaag. Tegen OBW was Grol gedurende beide helften heer en meester, hetgeen alleen al is af te leiden aan de 0-2 voorsprong bij rust en de 0-5 eindstand van een boeiende wedstrijd onder leiding van de uitstekend functionerende scheidsrechter David Maestre Rocha uit Arnhem.

Hoofdtrainer William Krabbenborg was na afloop derhalve euforisch gestemd.

“Naast het gegeven dat ik bijzonder blij ben voor het trouwe, ook deze middag aanwezige Grollegioen, ben ik supertrots op mijn voltallige spelersgroep en dat niet alleen op de basis-elf, maar op de voltallige spelersgroep. De trotse gevoelens hebben onder andere te maken met het feit dat wij vanmiddag aan de aftrap stonden met een elftal met daarbinnen vier 19-jarige spelers. De vijf invallers meegerekend, heb ik er vanmiddag een zestiental actief zien schitteren. Naast de complimenten voor het voltallige team, wil ik een extra compliment geven aan het adres van doelman Wessel Baarslag, die de geblesseerde goalie Nick Oude Luttikhuis verving. Met zijn imponerende, tevens robuuste uitstraling, alsmede het zijn van een kanjer wat betreft het uitkomen, heeft hij naast de veldspelers tegenstander OBW overrompeld met een prachtige zege als een terechte beloning!”

Foto's: Marcel Houwer, Streekgids.nl

Tycho Riteco krijgt loon naar werken

Na slechts negen minuten spelen was het al raak. Een rush van linkerspits Tycho Riteco, waarvan er deze middag velen zouden volgen, eindigde in een precisie voorzet, die door spits Luc Berentsen binnen werd gekopt: 0-1. Na tal van gevaarlijke aanvallen van de Grolploeg, waarbij onder anderen Tiem Rots met een schoonheidsschot en Luc Berentsen met een kopbal op de lat niet tot scoren kwamen, was het Jordy Schutten die in de 37e minuut voor een op dat moment ietwat veilige voorsprong zorgde. Ook na rust kreeg het publiek, waarbij het vermoeden bestaat dat er meer Grol-aanhangers dan OBW-aanhangers toekeken, een lucratieve partij voetbal voorgeschoteld. Nadat Luc Berentsen op de lat kopte na wederom een rush van Tycho Riteco en Tiem Rolts van grote afstand de bal op de lat roste, besloot de onverwoestbare Tycho Riteco voor zichzelf te gaan en daarbij kreeg wat hij gelet op de gehele wedstrijd verdiende: een derde treffer en dat in dit geval op zijn naam.

Max de Vries scoort uit een hoekschop

Maar daar bleef het niet bij. Want één van de mooiste speelmomenten, lees aanvallen, diende zich aan in de 80e minuut van de wedstrijd. Een sprankelende aanval van achteruit opgezet en dat voortgezet via diverse schakels, werd op een beeldschone wijze afgerond door de nummer 10 van Grol, te weten Tiem Rots oftewel het broertje van! Maar daarmee was de (voetbal)koek nog niet op. In de 85e minuut was het namelijk verdediger Max de Vries, aangewezen als linkspoot om de hoekschoppen van rechts te nemen, die het deze keer voor elkaar wist te krijgen om de bal zonder dat daaraan een andere speler te pas kwam, achter doelman Kevin Uffing van tegenstander OBW te schieten. Een beauty van een goal, die tevens het slotoffensief inluidde, waarbij nog een drietal invallers actief mochten meegenieten van een fraai voetbalfeest, dat hopelijk aanstaande zondag en dat op het altijd gezellige sportpark Den Elshof een succesvol vervolg krijgt!

De komende weken heeft Grol twee competitiewedstrijden in eigen huis af te werken, te weten op zondag 20 november a.s. tegen Spero uit Elst en op 27 november a.s. tegen SDOUC uit Ulft. Beide wedstrijden op het sportpark Den Elshof in Groenlo beginnen om 14.30 uur

Wedstrijdinformatie

Opstelling Grol:
Doel: Wessel Baarslag;
Achter: Mike Kempers, Thiemo Wessels, Max de Vries (86e Mart Willemsen), en Kjell Riteco;
Midden: Mark Hietland (86e min. Ramon Landewers), Tiem Rots en Rico Lammerdink;
Voor: Jordy Schutten (65e Siebe Lantink), Luc Berentsen (78e Mick Wissink) en Tycho Riteco (86e Tygo ten Bulte).

Scoreverloop:
9.         0-1       Luc Berentsen