Grol-Longa G1 neemt koppositie over na kraker tegen DCS G1

22-11-2022

Zaterdagmorgen, 19 november, 10.00 uur. Op de parkeerplaats staan de jongens en meiden van Grol/Longa G1 klaar voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar tot nu toe, uit tegen DCS G1. Eerder dit jaar werd er voor de beker verloren van DCS G1 met 3-6 en ook in de competitie werd de openingswedstrijd op eigen veld verloren tegen DCS, dit keer met 5-8. DCS kan dan ook oprecht gezien worden als een angstgegner. Tijd voor revanche!

DCS is voorafgaande aan de wedstrijd van zaterdag koploper, maar Grol/Longa zit ze op de hielen, met evenveel punten, een beter doelsaldo, maar wel een wedstrijd meer. Kortom, als er gewonnen wordt, dan is Grol-Longa de trotse nieuwe koploper. Er is goed getraind de afgelopen weken en het team zit in de “winning mood”, want na de nederlaag in de eerste competitiewedstrijd tegen DCS werd alles gewonnen. Alle reden dus om vol zelfvertrouwen af reizen naar Zevenaar.

In de appgroep werden de jongens en meiden al flink aangemoedigd door de trainers die helaas niet aanwezig konden zijn en door de teamgenoten die er niet bij waren vandaag. Het team werd alvast goed op scherp gezet. En dat werkte!! Grol/Longa schoot uit de startblokken en kwam al snel op 0-1 en de 0-2 volgde niet lang daarna. Er werd echt als een team gevoetbald. Er werd strak verdedigd en de middenvelders en aanvallers waren vlijmscherp. Bij rust was het al 1-6!! voor Grol/Longa G1. Na rust ging het meer gelijk op, maar de wedstrijd was in de eerste helft al gewonnen. Uiteindelijk werd de wedstrijd gewonnen met 3-8, wat een fantastische prestatie!! En nu doorgaan! Nog een paar wedstrijden te gaan tot aan het eind van de competitie, dus alles geven de laatste weken, en wie weet waar dit sprookje dan eindigt…………