Grol 1 sluit 2022 in stijl af

16-12-2022

Grol 1 - FC Winterswijk 1 3 - 1

Grol 1 speelde op donderdag 15 december de laatste wedstrijd van het kalenderjaar 2022. Het bleek een goed voetbaljaar voor Grol 1, waarbij jeugdspelers definitief doorbraken in het eerste team, er in juni nacompetitie voor promotie gehaald werd in de 2e klasse J (helaas uitgeschakeld in de nacompetitie), en vorige week de koppositie in de 2e klasse H werd ingenomen en Grol 1 zich daarmee Herbstmeister mag noemen.

Afgelopen donderdag speelde Grol voor de Achterhoekcup tegen 1e klasser FC Winterswijk. Trainer-coach William Krabbenborg had enkele basisspelers rust gegeven en een zeer jong team opgesteld. Het eerste half uur was voor FC Winterswijk. Zij combineerden makkelijk en speelden zeer verzorgd voetbal. Na twee minuten, bij de eerste aanval van FC Winterswijk, lette Grol niet goed op en lag de bal er al in: 0 – 1. Grol probeerde het wel, met name door snelle uitvallen, maar kwam eigenlijk niet lekker aan het voetballen toe. Pas na een half uur was het jonge team warmgedraaid. De ruim 100 toeschouwers die ondanks de kou gekomen waren, zagen Jordy Schutten stranden op de in Groenlo geboren Winterswijkkeeper Roar Stortelder. Ook een schot van Tiem Rots werd door Roar gekeerd.

De Grolverdediging onder leiding van aanvoerder Ramon Landewers kwam steeds beter te staan en Grol kon voorin steeds meer druk zetten. Op het middenveld was het Roel Bruins die menig Winterswijk aanval uitschakelde. Het meeste gevaar kwam via Jordy Schutten aan de linkerkant. Vlak voor rust schoot hij op de paal. Even later was er dan toch het verdiende doelpunt. Tiem Rots werd vanaf eigen helft weggestuurd en hij passeerde Roar Stortelder: 1 – 1.

In rust werden enkele nieuwe jonge spelers in gebracht en Grol liet zien over een brede selectie, talent en goede conditie te beschikken. De tweede helft was voor Grol. Schoten van Juul Brummelaar en Jordy Schutten belandden op de keeper. Een kopbal van Jordy Schutten van dichtbij werd miraculeus gered. Na tien minuten in de tweede helft wordt het dan toch 2 – 1 door een bekeken schuiver van Tiem Rots. Even later scoort Juul Brummelaar de 3 – 1 uit een rebound. Juul leek ook nog de 4 – 1 te scoren maar het schot ging via Roar naast. Ook een schot van Siebe Lantink van dichtbij kwam helaas slechts op de keeper terecht.

Eindstand derhalve 3 – 1. Een mooie overwinning voor Grol 1 en Grol plaatst zich daarmee voor de 1/8e finales van de Achterhoekcup. En Grol 1 sluit daarmee 2022 in stijl af. Op zaterdag 14 januari staat de eerste oefenwedstrijd van 2023 gepland: thuis tegen WVV ’34 uit Hengevelde. Aanvang 19.00 uur. Nu eerst genieten van een welverdiende winterstop.

Basisopstelling Grol:
Wessel Baarslag, Mike Kempers, Teun Reijrink, Ramon Landewers, Roel Bruins, Mark Hietland, Tygo ten Bulte, Siebe Lantink, Mick Wissink, Tiem Rots en Jordy Schutten.
Invallers: Sem Brummelaar, Juul Brummelaar, Kaj Riteco en Yaluca Meusert.