Wissselende successen 1e seizoenshelft

22-12-2022

De eerste seizoenshelft zit er op en iedereen mag gaan genieten van een welverdiende winterstop. Een goed moment om even terug te kijken naar de voetbalprestaties tot zo ver.

Het is voor Grol een seizoenshelft geworden met wisselende successen. De hoofdmacht van de vereniging heeft het uitstekend gedaan en mocht zich uitroepen tot Herbstmeister van de 2e klasse H. Daarnaast konden we, mede door de verkorte competitie opzet, reeds diverse kampioenen begroeten: Grol JO8-1, Grol JO8-3, Grol JO9-2, Grol JO10-3, Grol JO11-1, Grol JO13-2, Grol JO13-3, Grol JO17-2 en Grol VR 18+ 1. Dit laat zien dat we over voldoende talent beschikken.

Wat betreft de prestatieve seniorenselecties zijn de resultaten tot zover gemiddeld: Grol 2 heeft het lastig in de Hoofdklasse en bezet momenteel slechts een 8e plaats (van de 11). Grol 3 staat in de middenmoot van de 2e klasse en voor het nieuwe prestatieve team van Grol 4 is het wennen in de 3e Klasse met een 9e plaats (van de 11). Grol VR 1 bezet een gedeelde laatste plaats in de 3e Klasse. Zij zullen alle vier de tweede seizoenshelft nog flink aan de bak moeten.

Bij de jeugd kan Grol JO19-1 terugkijken op een zeer goede eerste seizoenshelft. Het is op een verdienstelijke 4e plaats geeindigd in Divisie 3. De sleutelwedstrijd tegen de latere kampioen SV TOP eindigde in een 3 – 3 gelijkspel, waarbij een overwinning voor Grol zeker tot de mogelijkheden had gehoord. In de voorjaarscompetitie komt JO19-1 wederom uit in Divisie 3.

Grol JO17-1 had het zeer lastig in de enorm sterke Divisie 5, twee divisies hoger dan een jaar geleden door twee promoties op rij. Het is daar onderaan geeindigd. Men speelde tegen zeer goede ploegen en had verre uitwedstrijden.  Men heeft gestreden voor wat het waard was, maar de huidige Divisie 5, bleek een maatje te groot voor deze lichting. In de voorjaarscompetitie komt men uit in Divisie 6.

Ook voor Grol JO15-1 was het een moeilijke competitie in Divisie 5. Desondanks wist men toch nog 7 punten bij elkaar te sprokkelen, maar dit was niet voldoende om klassebehoud te bewerkstelligen. Men eindigde op een 10e plaats (van de 12). Door versterkte degradatie speelt men daarom na de winterstop in Divsie 6.

Grol JO13-1 kwam voor het eerste weer uit op Hoofdklasse niveau. Ook voor JO13-1 een echte uitdaging. Men is op een 6e plaats (van de 8) geeindigd. In dit geval net voldoende voor klassebehoud. Het team beschikt over de nodige jonge talenten, die zich in de tweede helft van het seizoen dus weer op een goed niveau verder kunnen ontwikkelen.

Een gemengde eerste seizoenshelft derhalve met diverse kampioenschappen en twee degradaties.

”Ben in het algemeen tevreden over de resultaten bij de jeugd. Jammer natuurlijk van de twee degradaties, maar deze resultaten zijn wel verklaarbaar“, aldus Hoofd Jeugd Opleiding Jos Heutinck. “Ik kijk met vertrouwen uit naar de 2e seizoenshelft.”

We wensen alle teams al vast heel veel succes voor na de winterstop.