Bouwbedrijf De Driehoek nieuwe Hoofdsponsor Grol

07-06-2024

“Aan zo’n club willen we graag onze naam verbinden”

Door: Henri Walterbos

Met grote vreugde, trots en blijdschap werd op de sponsoravond wereldkundig gemaakt dat Bouwbedrijf De Driehoek voor een periode van 5 jaar de trotse nieuwe Hoofdsponsor van Grol zal zijn. In de zoektocht naar een nieuwe Hoofdsponsor ging het Commercieel Team Grol (CTG) goed doordacht te werk. Niet enkel commercieel kijkend, maar vooral op zoek naar match, van beide zijden.

Foto: Marcel Houwer, Streekgids.nl.

Hiljon te Boome van CTG over de totstandkoming van de match. “De wens was dat de nieuwe hoofdsponsor uit Groenlo zou komen. Daarnaast wilden we sponsoren die al jaren aan Grol verbonden zijn als eerste de kans geven om hoofdsponsor te worden. Na een brainstormsessie hebben we gekeken naar bedrijven die mogelijk geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Toen de naam De Driehoek ingebracht werd, had iedereen daar direct een goed gevoel bij. Maar ja, dan weet je nog niet of ze zelf wel geïnteresseerd zijn. Een telefoontje van CTG-lid Erik Schuurmans naar Koen Klein Tuente resulteerde direct al in een afspraak voor een oriënterend gesprek. We hebben gezocht naar een Hoofdsponsor die veel mensen en doelgroepen aanspreekt, en dat is gelukt.”

Op het kantoor van De Driehoek blijkt in een gesprek met bedrijfseigenaren Arno te Braake en Koen Klein Tuente dat ‘de date’ er eentje met perspectief is. “We merkten direct dat er serieuze interesse was,” reageert Hiljon zichtbaar blij. “Daar konden we mee verder. Er werd gevraagd hoe een hoofdsponsorschap er uit zou gaan zien en of er meer kandidaten in beeld waren. Dat was niet het geval. We hadden direct een goed gevoel.” Dat goede gevoel bleek wederzijds, bevestigen de heren aan de andere kant van de tafel glimlachend. “En het komt goed terecht. De Grol staat midden in de Grolse samenleving en wij als bedrijf ook. Het matcht goed!,” aldus Koen.

Mooie gedachte

Arno: “Het is voor ons een mooie kans en vorm om iets terug te doen voor Groenlo. Onze medewerkers komen allemaal uit Groenlo en omstreken, ons werk is vooral hier en in de nabije omgeving. Dat wordt ons ook gegund, dus we vinden het ook mooi iets terug te kunnen doen. Dan vinden we dit een mooie gedachte. Ik heb zelf bij Grol gevoetbald, mijn kinderen voetballen er en we zijn al jaren op verschillende manieren en gebieden sponsor, zoals ook het Marveld Toernooi. We hebben al jaren een goede klik. We zijn erover na gaan denken en waren er al heel snel uit.” “Aan zo’n club willen we graag onze naam verbinden,” vult Koen direct aan. “Ik vind het heel mooi dat ze aan ons denken, we vinden het een grote eer. Daar waren we zelf, denk ik, nooit opgekomen.” De mannen zijn oprecht trots, ‘moar wi-j bunt zeker neet van ’t pochen.’

Grol

Arno kent Grol van binnenuit en voetbalde bij Grol. “Vanaf de F-jes, tot ik zaterdags aan het werk moest zeg maar, tot een jaar of 16. Toen was het niet meer te combineren. Het is een teamsport, dan moet je er wel zijn. Onder andere Hennie Schovers, Tonnie Hartman, Marcel Wolters, Marcel ten Barge zijn mijn leiders nog geweest. Ik ben Grol altijd wel blijven volgen. We zijn betrokken bij het Marveld Toernooi en de Business Club. Als er bijvoorbeeld materieel nodig is, weten ze ons te vinden en ook met de vrijwilligers van de Woensdaggroep hebben we korte lijntjes. Van jongs af aan voel ik me echt betrokken. Het is een hechte club, met zeer betrokken vrijwilligers. Dat is mooi om te zien. Afgelopen jaar ben ik met onze kinderen nog mee geweest naar de kampioenswedstrijd in Didam, echt mooi om mee te maken.”

En Koen zijn link met Grol? : “Ik heb niet gevoetbald, maar mijn zoon voetbalt bij Grol, in hetzelfde team als de zoon van Arno. Het is gewoon een mooie club. Dat heb ik altijd al gevonden en de club altijd wel gevolgd, maar dan meer als een geïnteresseerde Grollenaar. Ik kijk regelmatig naar de wedstrijden van mijn zoon en uiteraard ken ik de kantine. Het prestatieve voetbal is leuk maar het recreatieve voetbal vinden wij minstens zo belangrijk. Die balans moet goed zijn. Zo houd je een breed draagvlak.” “Lagere elftallen bepalen voor een heel groot deel de cultuur van de vereniging. Dat is wat je in de kantine ziet,” vult Hiljon aan.

Contract

Het contract dat Grol en De Driehoek met elkaar aangegaan zijn is voor de duur van 5 jaar, met een evaluatie na 3 jaar. “We zijn wel benieuwd naar de reacties. Ik denk dat veel mensen het niet verwachtten,” vult Arno aan. “Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in,” benadrukt Koen.

www.bouwbedrijfdedriehoek.nl