Grol JO11-1 wint van GFC JO11-1

14-10-2024

Grol JO11-1 – GFC JO11-1 ( 5–1 ) 6-2

Grol speelt een zeer sterke eerste helft tegen GFC uit Goor en weet zo de overwinning al veilig te stellen!

Een frisse zaterdagmorgen als wij het gaan opnemen tegen onze gasten uit Goor. Gezien de stand in de ranglijst weten we dat het vandaag wel eens een moeilijke wedstrijd kan worden. De spelers worden dan ook in de voorbereiding op scherp gezet met als doel een hoge focus waarbij er veel druk op de bal moeten worden gezet. Het zijn de gasten uit Goor die mogen aftrappen voor de wedstrijd. Grol pakt de meegegeven aandachtspunten direct goed op en weten GFC onder druk te zetten. Dit resulteert in de 3de minuut van de wedstrijd met een openingsdoelpunt van Huub na een goede aanval van Grol via de linkerkant, 1-0. GFC heeft ook een goede ploeg en probeert al voetballend naar mogelijkheden te zoeken om aan te vallen. Echter staat ook de Grol verdediging goed en weten zij de bal snel te onderscheppen.

Als Grol een vrije trap krijgt is het Floris die de bal goed diep schiet naar Bjorn. Hij weet de bal te controleren en geeft deze af op de meegelopen Yoeri die de bal binnenschiet, 2-0 na 7 minuten voetballen. GFC heeft geen antwoord op de hoge druk van Grol. Zo is het in de 9de minuut dat Scot op aangeven van Dario de 3-0 tegen de touwen schiet na een goede opbouw van achteruit.

GFC weet in de 10de minuut wat terug te doen. Het is na goed uitverdedigen van Grol dat de bal voor de voeten van de middenvelder komt en de bal van afstand hoog in het Grol doel weet te schieten, 3-1. Grol komt hierdoor niet van de wijs en pakt de draad op waar het gebleven was, hoog druk zetten en de aanval zoeken. Grol laat de bal goed rondgaan en het is Huub die zijn 2de doelpunt scoort op aangeven van Dario, 4-1 in de 11de minuut.  GFC probeert in de wedstrijd te komen en weet ook een aantal keren dicht bij doel van de Grol te komen, het is dan ook in de 15de minuut dat doelman Oscar echt handelend moet optreden om een doelpunt van GFC te voorkomen. Hierna weet Grol snel om te schakelen. Huub loopt goed door op een diepe bal en houd overzicht en geeft een afgemeten voorzet op Bjorn die de bal afrond, 5-1 in de 16de minuut.

Na deze goede openingsfase waarbij Grol veel inzet en gas heeft gegeven moeten we nu toch iets rustiger aandoen. Zo is het dat GFC beter in de wedstrijd kan komen en er een meer op en neergaand spelbeeld komt. Grol komt niet echt in de problemen en gaat met een ruime voorsprong rusten.

Grol speelt een degelijke 2de helft waarbij ze niet veel weg geven ondanks dat GFC meer strijd in de wedstrijd weet te leggen. Het is ook GFC die in de 41ste minuut hun 2de doelpunt weten te maken. Een goede aanval zorgt dat hun rechtsbuiten een vrije schietkans krijgt. In eerste instantie brengt de paal nog redding maar de rebound is een buitenkansje en wordt dan ook hard binnen geschoten, 5-2. De spelers van zowel Grol en GFC vechten op het veld een aantal mooie fysieke duels uit. Het spel golft wat meer op en neer wat voor beide teams een aantal kleine kansen oplevert. Het slotstuk van deze wedstrijd is voor Grol. Na een goede aanval verdient Grol een corner. Bram gaat er eens goed achter staan en levert een afgemeten bal af bij de 2de paal. Huub bedenkt zich geen moment en weet de bal met een pracht van een halve omhaal kansloos achter de doelman van GFC binnen te schieten, 6-2 in de 47ste minuut.

GFC komt hierna ook nog dicht bij een doelpunt maar zien hun inzet via de buitenkant van de paal naast gaan. In de slotfase ziet Goste 1 op 1 de doelman van GFC redding brengen en is Scot met een schot in het zijnet ook nog dichtbij een doelpunt.

Grol wint een belangrijke wedstrijd op een directe concurrent in de ranglijst en weet hiermee de 2de plek van deze eerste competitie veilig te stellen. Grol kan terug kijken op een aantal mooie wedstrijden in deze 1ste klasse!