Grol 1 naar herkansingsronde Achterhoekcup 2024

16-10-2024

HSC ’21 - Grol 3-3

HSC ’21 wint na strafschoppen

Grol struikelde in de eerste ronde van de strijd met als inzet de jaarlijkse Achterhoek Cup, maar heeft nog een kans om verder te gaan via de herkansingsronde. In Haaksbergen verloor de hoofdmacht van s.v. Grol tegen HSC ’21 en dat na een 3-3 geijke stand bij het nemen van strafschoppen. Grol miste tweemaal vanaf de elfmeterstip met het gevolg dat HSC ‘21 uiteindelijk de winst pakte door geen enkele strafschop te missen.

Grol speelde een goede wedstrijd, hetgeen men in de eerste helft tot uitdrukking liet komen met een tweetal doelpunten van Luc Berentsen, waarbij met name de tweede treffer er eentje was om in te lijsten.

In de tweede helft zorgde HSC ’21 voor een openingsoffensief, dat in de 61e minuut een verdiende tegentreffer opleverde. De vele wisselingen van spelers bij Grol in het tweede bedrijf van de wedstrijd, waarbij bijvoorbeeld de driemansvoorhoede tegelijkertijd werd gewisseld, brak de Grolequipe op. Ondanks dat Thijmen Geurink nog wel de 1-3 voor Grol liet aantekenen, werd HSC ’21 mede daardoor in de gelegenheid gesteld om een 3-3 eindstand te bewerkstelligen en zich via de penaltyreeks te trakteren op de eindoverwinning.

Ondanks het verlies een in alle opzichten nuttige oefenwedstrijd en dat zeker met het oog op de competitiewedstrijd van zondag 20 oktober a.s. wanneer voor de competitie de altijd lastige tegenstander SC Varsseveld op bezoek komt op het sportpark Den Elshof!