Grol 1 verliest derby tegen Varsseveld 1

20-10-2024

Grol - Varsseveld 0 - 2

Afgelopen zondag 20 oktober speelde Grol thuis de derby tegen Varsseveld. Beide ploegen bevinden zich in de brede middenmoot van de 2e klasse F en wilden winnen om de aansluiting met de koplopers te behouden en weg te blijven van de onderste regionen. De wedstrijd was goed bezocht en ook het sportcafé was goed bezet bij de halfjaarlijkse Fancy Fair van de V.S.V.G.. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en de wedstrijd speelde zich vooral af op het middenveld. Twee fouten achterin bij Grol in de tweede helft gaven uiteindelijk de doorslag, waardoor Varsseveld twee keer kon scoren. Scheidsrechter Joran Mielard vestigde echter de meeste aandacht op zich door het uitdelen van 9 gele kaarten en 2 rode kaarten en het verplicht laten wisselen van de assistent-scheidsrechter van Varsseveld.

Anders dan de kaartenregen doet vermoeden was het binnen de lijnen echter een reguliere sportieve wedstrijd tussen Grol en Varsseveld. De meeste frustratie en geluiden waren in de tweede helft te horen buiten de lijnen bij de supporters annex geblesseerde spelers van Varsseveld, bij de assistent-scheidsrechter van Varsseveld en bij de trainers op de bank van Varsseveld. Dit werd absoluut niet geduld door de arbiter uit Heteren.

Foto: Marcel Houwer, Streekgids.nl

Grol startte met Jordi Geelink als laatste man in plaats van Max de Vries. Grol startte zoals gewoonlijk voortvarend en had diverse kleine kansen, waaronder een kopbal van Luc Berentsen dat naast ging, een schot van Jose Carlos Gonzalez op de voeten van de keeper van Varsseveld en een kopbal van Mark Hietland uit een hoekschop die net over ging. Grol was veel in balbezit en Varsseveld liet zich inzakken op eigen helft. Zo af en toe kwam Varsseveld er uit en dit leverde voor Varsseveld de grootste kans van de eerste helft op: Jannick Rougoor mocht van dichtbij vrij inkoppen, maar Nick Oude Luttikhuis bracht met een reflex redding en voorkwam hiermee een achterstand. Ruststand derhalve 0 – 0.

Foto: Stefan Kempers.

In de tweede helft gebeurde er binnen de lijnen niet zoveel. Grol probeerde het wel, maar creëerde echter geen kansen. De wedstrijd leek op een 0 – 0 af te stevenen, maar met twee fouten achterin, gaf Grol het punt, dat maximaal haalbaar leek, toch nog weg. Bij het eerste tegendoelpunt werd de bal niet goed weggewerkt en viel de bal op de rand van het 16 meter gebied. Nick Oude Luttikhuis kon de bal niet wegwerken en Connor Scobie kon hierdoor de bal binnenschuiven. Ook bij het tweede tegendoelpunt zag de verdediging van Grol er niet goed uit. Door wederom niet goed wegwerken valt de bal voor de voeten van Mick Wisselink die de 0 – 2 aan kon tekenen. Dit gaf Varsseveld niet meer weg. Buiten de lijnen gebeurde er des te meer in de tweede helft met twee rode kaarten voor trainers Lars Krabbenborg en Frank Besselink en het wegsturen van de assistent-scheidsrechter William Assinck. Allemaal vanwege commentaar op de leiding. Arbiter Joran Mielard maakte het zich daarmee onnodig lastig.

Foto: Marcel Houwer, Streekgids.nl

Foto: Stefan Kempers.

Een teleurstellende uitslag voor Grol. Het voetbal zal de komende weken echt beter moeten worden om recht te mogen hebben op een hogere klassering in de 2e klasse F. Op zondag 27 oktober is Grol 1 vrij. De volgende competitiewedstrijd is op zondag 3 november tegen Union in Malden.

Zondag 3 november 14.00 uur Union – Grol
Zondag 10 november 14.00 uur VIOD – Grol
Dinsdag 12 november 19.30 uur Dieren – Grol (Achterhoek Cup)
Zondag 17 november 14.30 uur Grol – Quick 1888

Wedstrijdinformatie

Scoreverloop:
64e min. 0 - 1 Connor Scobie
85e min. 0 - 2 Mick Wisselink

Scheidsrechter: Joran Mielard uit Heteren

Geel:
Siebe Lantink en Kaj Riteco van Grol
Varsseveld: 5x geel voor spelers. 2x geel en rood voor trainer Lars Krabbenborg.
Rood:
Varsseveld: Assistent trainer Frank Besselink.
Bijzonderheid:
Varsseveld: Assistent-scheidsrechter William Assinck moet verplicht gewisseld worden na commentaar.

Opstelling Grol:
Nick Oude Luttikhuis, Kaj Riteco, Kjell Riteco (84. Max de Vries), Jose Carlos Gonzalez, Siebe Lantink (46. Mick Wissink), Mark Hietland, Luc Berentsen, Tiem Rots, Tycho Riteco, Jordi Geelink en Tyn Brockötter (60. Titus Hoffman).

Uitslagen 2F

Grol - Varsseveld 0 - 2