Ploegen F-woensdagcompetitie kunnen zich opmaken voor de kruisfinales

15-05-2008

Woensdag j.l werden op Sportpark Den Elshof de laatste poulewedstrijden van de F-woensdagcompetitie gespeeld. Ondanks dat er al bekend was welke vier teams er om de bovenste plaatsen zouden gaan spelen, werd er in elk afzonderlijk duel volop om de winst gestreden.

De wedstrijd tussen PSV en Leeds United was bepalend voor de ‘nummer één positie’ in de poule. PSV speelde vol op de aanval en werd daarvoor beloond met acht doelpunten. Leeds was minder fortuinlijk en scoorde maar drie keer. Het gevolg was dan ook dat PSV met de winst naar huis ging en de koppositie veroverde.

Feyenoord en Manchester United maakten er in hun laatste duel een mooie wedstrijd van. Leuke acties en prachtige goals zorgden er voor dat het publiek op de banken stond. Feyenoord won de wedstrijd nipt met 5-3.

Het derde duel van de zevende speelronde ging tussen twee Engelse ploegen. Manchester United en Liverpool streden om de eer. Doordat er afwezige spelers bij Liverpool afwezig waren, kon coach Wim Roerdink niet zijn sterkste team opstellen. Desondanks was zijn team zeer strijdbaar. Manchester was echter iets gelukkiger en dat drukte zich uit in een 6-1 overwinning.

Ajax-Celtic was een op- en neergaande match. Celtic liet in haar laatste poulewedstrijd zien dat zij een uitstekend team heeft en kanshebber is voor de titel. Ajax deed zeer leuk mee in deze wedstrijd. Celtic was helaas voor de Amsterdammers een maatje te groot en de mannen uit onze hoofdstad verloren met 6-2

Na zeven speelronden is de eindstand in de poulefase als volgt: 1. PSV, 2. Celtic, 3. Leeds United, 4 Liverpool, 5. Manchester United, 6. Ajax, 7. Feyenoord, 8. Real Madrid. Voor de kruisfinales betekent dit dat er op woensdag 21 mei de volgende wedstrijden gespeeld gaan worden:

Plaatsen 1 t/m 4: PSV- Liverpool (1) en Celtic- Leeds United (2)
Plaatsen 5 t/m 8: Manchester United- Real Madrid (3) en Ajax Feyenoord (4).

Al met al mag men stellen dat de zojuist genoemde wedstrijden een mooi affiche opleveren voor de kruisfinales in de F-woensdagcompetitie (editie voorjaar 2008). Het is dan ook aan te raden om de kruisfinales ‘live’ te komen bekijken. De halve finales worden gespeeld op woensdag 21 mei, waarna de finales volgen op 28 mei. Tot dan!!!!!

(voor alle uitslagen en het programma neem een kijkje op: www.svgrol.nl> jeugd> algemeen> F-woensdagcompetitie)