19e Internationale Marveldtoernooi 30 mei t/m 1juni

26-05-2008

GROENLO - Op het moment van het lezen van dit artikel wordt op het sportpark “Den Elshof” met man en macht gewerkt om de accommodatie in orde te maken voor het 19e Internationale Marveldtoernooi voor nationale en internationale voetbalteams voor spelers onder de 15 jaar. Veel, heel veel vrijwilligers zorgen er voor dat het sportpark wordt omgetoverd in een grote voetbalarena, een plek waar vanaf vrijdag 30 mei om 18.00 uur door topteams uit verschillende landen drie dagen lang gestreden zal worden om de eerste plaats van deze 19e editie van het Marveldtoernooi.

Het bestuur van het Internationaal Marveldtoernooi is erin geslaagd 12 teams van grote naam en faam naar het toernooi te halen. De Nederlandse deelname bestaat uit: Ajax, PSV, Feyenoord, FC Twente / Heracles en het eigen team van de SV Grol. De buitenlandse deelname bestaat uit: Manchester United, Real Madrid, Ajax Cape Town, Hertha BSC, RSC Anderlecht, Olympique Marseille en Manchester City.

Dat het eigen team van de SV Grol ieder jaar meedoet is voor het bestuur geen discussie. Want wat is er nu mooier voor deze jongens om te kunnen zeggen dat ze tegen Manchester United of Real Madrid gevoetbald hebben. Het team van de SV Grol verblijft, evenals de overige teams, op Marveld Recreatie.

De eerste wedstrijd van Grol wordt gespeeld op vrijdagavond 30 mei a.s. om 19.30 uur tegen Manchester City.
Op zaterdag spelen zij om 11.30 uur tegen Hertha BSC, om 14.30 uur tegen Feyenoord en om 16.30 uur tegen RSC Anderlecht.
Op de laatste speeldag speelt men om 10.20 uur tegen PSV.

De officiële opening van het toernooi vindt op vrijdagavond 30 mei a.s. om 18.00 uur plaats. De eerste poulewedstrijden starten die avond om 18.30 uur met de openingswedstrijden PSV (kampioen 2007) tegen RSC Anderlecht en Hertha BSC tegen Feyenoord.

Op zaterdag 31 mei a.s. start de tweede toernooidag om 10.30 uur en op zondag 1 juni zal er om 09.30 uur afgetrapt worden.
De finale staat gepland op zondag 1 juni a.s. om 16.00 uur.

Voor meer informatie betreffende het 19e Internationale Marveldtoernooi kijk op: www.marveld.info.